Acesta e Lightfoot, scuterul electric care arată ca un calorifer pe roţi, dar care are panouri fotovoltaice pentru a nu fi încărcat la priză aproape niciodată

16 Noiembrie 2024, 12:49
Redacţia PiataAuto.md
Scuterele compacte, care să ia forme bizare, precum cele ale unei valize, sunt o idee care revine periodic în vogă. Acum un an, Honda a lansat un scuter electric genial, Motocompacto, care are forma unei valize, are roţile şi ghidonul pliabil şi e suficient de uşor încât să poată fi luat de toartă în ascensor direct până la masa de birou, unde să fie pus la încărcare pe timpul zilei de muncă. Iar acel design al Honda îşi trăgea inspiraţia dintr-un altul, creat de Honda în anii 90, dar cu motor de combustie. Ei bine, acum un start-up american, pe nume Otherlab, a creat noul Lightfoot, adică un scuter electric care arată ca un calorifer pe roţi, dar care are panouri fotovoltaice pentru a-şi produce singur o mare parte din energia necesară deplasării, putând să nu fie încărcată la priză aproape niciodată.
Foto: Honda Motocompacto

Ideea de a avea panouri solare integrate pe vehicule nu e nici ea nouă, de mulţi ani la rând în Australia având loc un concurs global cu studenţi ingineri din toată lumea, iar una din echipele de succes de acolo, din Olanda, a ajuns să creeze compania auto Lightyear şi chiar să conceapă automobilul Lightyear 0, care a fost produs timp de câteva săptămâni în serie, până compania l-a pensionat din cauza preţului prea mare, de circa 250.000 dolari, declarând că se concentrează pe dezvoltarea altul model mai compact şi mai accesibil.
Foto: Lightyear 0, maşina cu panouri solare integrate

Totuşi, la un scuter electric lucrurile pot fi mai simple şi mai rudimentare, şi deci mai accesibile. Ambele părţi laterale ale scuterului Lightfoot sunt acoperite practic integral de panouri fotovoltaice, fiecare având câte 120 W putere instalată, de 240 W în total.
Desigur, atunci când cineva conduce acest scuter electric, picioarele acestui acoperă o parte din panouri, iar întrucât conexiunea e una singulară per panou, asta înseamnă că puterea livrată de întregul panou e afectată. De asta, aceste panouri fotovoltaice pot produce şi livra electricitate doar atunci când scuterul e parcat.
Creatorii scuterului spun că în mod realist o oră de parcare a scuterului în soare îi adaugă 3 mile de autonomie, deci aproape 5 km. Iar în timp de o zi, scuterul poate aduna circa 28 km autonomie doar prin panouri fotovoltaice.
Autonomia totală a scuterului, cu bateria complet încărcată, e de circa 60 km. Bateria e una de 1,1 kWh, produsă în Germania de cei de la AkkuVision, care funcţionează la 48 volţi. O încărcare completă a priză durează 90 minute, însă, dacă proprietarul scuterului circulă până la vreo 28 km pe zi prin oraş şi are noroc de o parcare în soare, acesta ar putea să nu-şi încarce scuterul aproape niciodată.
Lightfoot e propulsat de două electromotoare, integrate în fiecare din cele două roţi. Fiecare din acestea livrează o putere de 750 W nominal, au până la 1.000 W în regim de boost. Deci, puterea standard e de 1.500 W, sau 2 CP, iar cea maximă ajunge la 2,7 CP. Cuplul ajunge la 90 Nm în total, câte 45 Nm per motor, deci scuterul va fi cât se poate de vioi în demarări.
Viteza maximă e de 32 km/h, pentru ca scuterul să poată fi admis legal pe benzile destinate bicicletelor şi să nu aibă nevoie de permis de conducere.
Forma de calorifer e dictată de existenţa unui spaţiu gol dintre cei doi pereţi laterali, desinat stocării de genţi şi tot soiul de lucruri, cum ar fi cumpărăturile de la supermarket. Volumul de acolo e de 45,2 litri, iar greutatea admisă în acel „portbagaj” e de 15 kg.
Lightfoot măsoară 1,6 metri lungime şi 0,5 metri lăţime şi cântăreşte 62 kg. Cu tot cu portbagaj şi şofer, masa totală admisă e certificată la 190 kg, cu o greutate de maxim 128 kg alocată celui care conduce acest scuter, dar atunci nu-i mai rămâne sarcină utilă pentru portbagaj. Totuşi, dacă greutatea conducătorului e până în 113 kg, atunci portbagajul poate fi folosit deplin.
Noul scuter a şi fost deja pus în producţie, fiind dat şi startul comenzilor, cu promisiunea primelor livrări pentru ianuarie 2025. Preţul pentru acest scuter, anunţat pentru SUA, e de 4.995 dolari. Acest preţ va părea cu siguranţă cam mare pentru mulţi din cei care ar fi privit iniţial interesaţi spre el, mai ales că preţul lui Lightfoot e de 5 ori mai mare decât cel al ui Honda Motocompacto, care costă doar 995 dolari SUA. Desigur, parametrii scuterului în formă de valiză de la Honda sunt un pic mai modeşti, dar diferenţa nu e de 5 ori între aceşti parametri.
0
4,653
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!