Audi s-a lansat în China fără emblema sa legendară cu patru inele, pentru a fi pe gustul cumpărătorilor de maşini electrice
8 Noiembrie 2024, 09:53 Redacţia PiataAuto.md
În luna august a acestui an, publicam un articol în care scriam că Audi va renunţa la emblema sa cu patru inele în China, iar acea ştire a stârnit discuţii foarte intense. Ei bine, acum acest lucru s-a produs — Audi s-a lansat în China fără emblema sa legendară, pentru a fi mai aproape de gusturile cumpărătorilor de maşini electrice în această ţară, şi a lansat şi un prim modele electric cu noua emblemă, inscripţionată doar cu litere.
Noul automobil electric are un substrat ingineresc chinez, întrucât e dezvoltat în baza parteneriatului Audi cu producătorul SAIC din China. Asta îi va permite noului model să aibă un sistem multimedia pe gustul chinezilor, cu figuri care dansează şi interacţionează cu şoferul ca un asistent virtual, cu funcţii de karaoke, cu cameră pentru intervenţii online live şi alte lucruri care au devenit foarte căutate pe această piaţă.
În acelaşi timp, substratul tehnic chinezesc îi va permite modelului să se alinieze performanţelor celor mai performante modele de pe această piaţă, debutând cu două electromotoare, care vor livra împreună 775 CP, suficient cât să accelereze maşina de la 0 la 100 km/h în doar 3,6 secunde, deci aproape la fel de rapid ca un BMW M3.
Asta se datorează şi faptului că noul model e construit pe arhitectură de 800 volţi şi are o baterie foarte performantă, de 100 kWh, care-i mai asigură şi o autonomie de până la 700 km în ciclu chinezesc CLTC.
Acesta are încă un statut oficial de prototip, dar e clar că a ajunge cât de curând în producţia de serie într-o formă aproape nemodificată. Şi e oarecum surprinzător că Audi a trebuit să apeleze la un producător chinez pentru a-i prelua platforma tehnică şi ingineria sa, în loc să folosească tehnologia pe care a dezvoltat-o pentru Audi e-tron GT şi Porsche Taycan, modele care funcţionează de asemenea pe arhitectură de 800 volţi şi care au performanţe superbe.
Însă Audi n-a luat aceste decizii doar pentru că ar fi vrut să experimenteze. Imaginea mărcilor germane tradiţionale a avut de suferit mult în China în ultimii ani, iar acum acestea sunt percepute ca un soi de atribute de lux doar pentru cei mai conservatori şi mai în vârstă. Cumpărătorul de maşini premium, însă, are în mediu cam 35-39 de ani în China, faţă de circa 55 ani în Europa, iar dacă Audi are o imagine de maşină pentru cei mai bătrâni în această ţară, asta înseamnă că ratează exact publicul de care are nevoie. Şi prin noua imagine, cu emblemă fără inelele tradiţionale, cu o maşină croită exact pe gustul chinezilor, Audi vrea să-şi revigoreze poziţia pe această piaţă.
Şi trebuie să recunoaştem că maşina rezultată chiar arată bine în designul exterior şi interior. Într-atât de bine, încât probabil şi dacă ar fi lansată în Germania sau toată Europa, mulţi fani Audi ar trage atent cu ochiul spre ea.
Ce se întâmplă la Audi, deci? Şi-a pierdut producătorul inspiraţia de a face modele măreţe şi a găsit-o acum în China? Sau e totuşi noul model o migrare prea mare de la designul obişnuit Audi, care n-ar fi pe gustul cumpărătorilor din Europa sau SUA?
Cert e că Audi a făcut unul din cele mai mari compromisuri din istoria sa, renunţând la cele patru inele care reprezintă însăşi identitatea mărcii. Doar timpul şi cifrele de vânzări care vor urma în China vor arăta dacă această decizie a fost una inspirată sau nu.