BMW a fabricat primele exemplare ale modelelor electrice Neue Klasse la fabrica din Debrecen, în Ungaria, pentru a testa totul din timp şi a nu repeta greşelile VW

26 Noiembrie 2024, 12:46
Redacţia PiataAuto.md
Ştim cu toţii că BMW pregăteşte o întreagă familie nouă de modele electrice, numită Neue Klasse, care trebuie să deschidă uşa noi epoci în istoria BMW, la fel cum în anii 70 modelele Neue Klasse de atunci au determinat caracterul sportiv al mărcii şi toată imaginea pe care o cunoaştem azi. Noile Neue Klasse electrice vor avea arhitectură de 800-900 volţi şi inginerie gândită în profunzime pentru a pune BMW printre liderii absoluţi în tehnologia modelelor electrice, iar o parte din acest deziderat va fi posibilă graţie parteneriatului anunţat cu Rimac. Ei bine, acum BMW a anunţat şi fabricarea primelor exemplare Neue Klasse la noua sa fabrică din Debrecen, în Ungaria, situată la doar circa 25 km de la hotarul cu România.
Fabrica BMW din Ungaria e una în care germanii au investit enorm, transformând-o într-un etalon al înglobării noilor tehnologii. Construcţia fabricii a fost finalizată, iar în ultimele luni a avut loc şi instalarea echipamentelor de producţie pentru liniile de asamblare.
Foto: Noua fabrică BMW din Debrecen

Producţia de acum a primelor exemplare din familia Neue Klasse reprezintă o testare a tuturor proceselor fabricii, pe de o parte, dar pentru BMW e o ocazia de a testa producţia la scară mare a viitoarelor modele electrice, având timp suficient să facă toate analizeze, observaţiile şi testele pentru a corecta orice scăpări şi erori înainte de startul producţie de serie propriu-zise, care e planificată să înceapă abia la finele anului 2025.
Este, deci, o abordare foarte diferită a celor de la BMW, în care aceste modele noi vor putea fi produse periodic şi testate timp de un an înainte de a le lansa public şi vinde, astfel încât nu publicul să fie cel ce se confruntă cu probleme de soft sau tehnice, ci inginerii, putându-le corecta direct prin ajustări la linia de producţie sau la componente. Se vor testa şi bateriile, şi electromotoarele — tot, astfel încât atunci când aceste produse vor ieşi pe piaţă să nu genereze valul de erori de soft şi probleme de degradare rapidă a bateriei în primele luni, pe care le-a avut la început gama ID de la VW şi care le-a stricat atât de dur imaginea mai ales în China.
Şi întrucât la noile Neue Klasse vorbim despre o întreagă familie absolut nouă, cu altă arhitectură şi altă tensiune, cu alte sisteme de dirijare prin soft ale componentelor, e o idee cât se poate de inspirată de admirabilă a bavarezilor de a avea acest an complet în care vor face ei toate testele şi perfecţionările posibile, lansând la final produse desăvârşite pe piaţă, nu din cele stângace şi incomplete cu promisiunea unor actualizări ulterioare, cum se întâmplă adeseori cu maşinile electrice în zilele noastre.
Primele exemplare produse în Ungaria au fost ale SUV-ului Neue Klasse X, iar lansarea lui e planificată aproape simultan cu viitorul sedan de talia lui Seria 3 din aceeaşi familie nouă.
Inginerii BMW spun că multe din utilajele din noua fabrică din Ungaria funcţionează foarte diferite, cu un al algoritm de conectivitate şi dirijare, astfel că şi aceste procese sunt testate. De asemenea, se simulează şi procesele de livrări de la furnizori şi sincronizările tuturor proceselor, astfel încât fabrica noua să poată funcţiona fără sacadări, exact aşa cum a fost proiectată.
Este, deci, un exemplu foarte rar din industria auto de azi, când un producător îşi ia atât de multă rezervă de timp pentru ceea ce putem numi supra verificări şi cizelări minuţioase, la produs şi la fabrica ce-l va asambla, de dragul lansării unei maşini cu overengineering, în esenţă.
2
2,846
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!