Bosch anunţă concedierea a 5.500 de angajaţi, majoritatea în Germania, cei mai vizaţi fiind cei care lucrează la tehnologii de condus autonom

25 Noiembrie 2024, 10:59
Redacţia PiataAuto.md
Renumita companie germană Bosch, unul din cei mai importanţi furnizori auto la nivel global, anunţă concedierea a 5.500 angajaţi în Europa, 3.800 dintre care vor fi din Germania. Totodată, Bosch va trece la program redus, cu mai puţine ore de muncă, încă alţi 10.000 de angajaţi.
Acest val de concedieri de la Bosch este al doilea din acest an, după ce în ianuarie 2024 Bosch era printre primii furnizori, alături de ZF, care anunţa concedieri în masă, cei doi furnizori menţionând atunci că maşinile electrice au nevoie de mai puţină muncă umană pentru proiectarea a mai puţine componente. Atunci Bosch concedia doar 1.200 angajaţi.
Acum, însă, valul de concedieri e mult mai mare, iar de această dată drept cauze sunt indicate cererea redusă pentru maşinile producătorilor germani şi concurenţa producătorilor chinezi.
Bosch a mai menţionat că „industria auto se confruntă acum cu o situaţie clară de supracapacitate”, din cauza cererii mai mici şi a multor fabrici care produc la capacitate mult mai redusă decât ar putea-o face. Asta pune inevitabil şi presiune mare pe costurile fixe, şi determină aceste necesităţi de concedieri masive.
Însă Bosch a mai relevat câteva informaţii curioase, menţionând, spre exemplu, că cererea pentru tehnologiile sale de condus autonom şi semi-autonom e mult mai mică decât se estima, fapt care a făcut ca sumele enorme investite în această direcţie să fie acum într-un pas foarte întârziat de recuperare. Să pare că nici cumpărătorii, nici producătorii, nu se înghesuie atât de mult după maşini care să se conducă singure, tocmai de asta implementarea acestor tehnologii pe modele de serie se lasă aşteptată, şi doar unii producători vin cu unele sisteme ce pot oferi anumite ipostaze incomplete ale acestei tehnologii.
Sindicatul IG Metall din Germania, care cuprinde foarte mulţi angajaţi din industria auto, menţionează că Bosch va concedia mai ales oamenii implicaţi în tehnologii de condus autonom şi sisteme aferente.
Aşa cum menţionam mai sus, pe lângă cei 5.500 oameni concediaţi, circa 10.000 angajaţi vor fi trecuţi la un program redus de muncă de 35 ore pe săptămână, în loc de 40, ceea ce va rezulta şi într-o reducere a salariului lunar cu circa 12,5%.
Bosch e cel mai mare furnizor auto global în încasările generate de vânzările sale producătorilor auto, fiind şi dezvoltatorul sau deţinătorul patentelor pentru o mulţime din tehnologiile cheie din industria auto, fără de care aproape nicio maşină modernă n-ar putea exista. Practic aproape toate maşinile actuale din lume, chiar şi cele chinezeşti, au cel puţin un component de la Bosch sau cel puţin o tehnologie licenţiată de Bosch pentru a fi produsă de altcineva.
2
1,891
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!