Chinezii au lansat cea mai mare macara tot-teren din lume, pe platforma unui camion cu 9 punţi, care va instala turbinele eoliene ale viitorului
9 Noiembrie 2024, 20:56 Redacţia PiataAuto.md
Compania chinezească Sany, specializată cam în aceleaşi domenii ca şi renumita companie Liebherr, a lansat cea mai mare macara tot-teren din lume, pe platforma unui camion cu 9 punţi. Asemenea macarale, create pe baza camioanelor cu capacităţi sporite de trecere, sunt solicitate mai ales la lucrările de instalare a turbinelor eoliene de uscat în zone unde nu prea există drumuri, iar noua macara chinezească, numită Sany SAC40000T, a fost creată pentru cele mai puternice turbine ale viitorului.
Foto: Noua macara Sany SAC40000T, lansată în China
Macaraua are o capacitate nominală de 4.000 tone, iar aici este exact echivalentă cu o altă macara chinezească de 4.000 tone lansată la sfârşitul lui septembrie de către cei de la Zoomlion.
Foto: Macaraua de 4.000 tone ale celor de la Zoomlion
Noua macara de la Sany, însă, are un braţ telescopic de o lungime totală mai mare, care-i permite să ridice obiecte până la o înălţime de 200 metri, sau să ridice un pic deasupra solului obiecte de până la 200 metri lungime până în punctul de prindere.
Mai exact, noua macara are partea exterioară a braţului telescopic, numită de obicei teacă, extensibilă până la o lungime de 81 metri, căreia i se mai adaugă tronsoanele interioare telescopice, care ajung la o lungime de 124 metri în formă extinsă, ia astfel lungimea totală a braţului ajunge la 205 metri.
Cu un asemenea braţ, macaraua poate ridica 375 tone chiar şi la o rază de 18 metri în jurul său la 100 metri înălţime, sau 200 tone la 185 metri înălţime, la o rază de până la 30 metri. Întotdeauna la macarale există şiruri lungi de desene cu greutăţile maxime permise în funcţie de raza la care se operează şi înălţime.
Tocmai aceste caracteristici o fac excelentă pentru instalarea viitoarelor turbine eoliene, cu puteri mult mai mare decât cele prezente. Macaralele actuale de până la 2.000 tone pot instala turbine de până la 7-8 MW, spun chinezii de la Sany. Dar de la 10-13 MW în sus, nu prea existau soluţii în domeniul macaralelor tot teren, trebuind să se recurgă la alt timp de macarale, aducerea cărora e mult mai dificilă şi scumpă, la fel ca instalarea şi dezinstalarea lor. Iar chinezii au deja şi o turbină eoliană de uscat de 16 MW, prin urmare în scurt timp va exista o cerere mare pentru asemenea macarale mult mai puternice.
Şasiul noii macarale Sany are 22 metri lungime şi, deşi are 9 punţi, nu toate sunt motrice. În mod normal, doar trei punţi sunt motrice, dar mai pot fi conectate încă două în cazul terenurilor mai dificile. Asta face ca întregul camion să poată urca pe relief cu o declivitate de până la 18%, având toată structura macaralei prezentă pe şasiu.
Datorită acestui fapt, macaraua îşi poate întinde elementele de pivotare şi se poate pregăti să devină operaţională în doar o oră după ce a ajuns la destinaţie. Macaraua are şi senzori activi de urmărire a unghiului de înclinare şi greutăţii, iar un sistem electronic e gata să avertizeze operatorul macaralei de orice posibil pericol de depăşire a parametrilor siguri.
Chinezi spun că noua macara va şi pleca să muncească la instalări de turbine eoliene în cel mai scurt timp, iar crearea ei va impulsiona crearea de turbine eoliene mai puternice, care vor putea fi instalate mai repede şi mai ieftin datorită ei.