Chinezii de la Huawei şi JAC au lansat noul Maextro S800, un model electric ce concurează în liga lui Rolls-Royce, Bentley şi Maybach
27 Noiembrie 2024, 11:34 Redacţia PiataAuto.md
Dezvoltarea galopantă a maşinilor electrice în China a ajuns la o nouă etapă, în care acestea îşi fac prezenţa şi mai decisiv într-un segment al limuzinelor ultra-luxoase. Producătorul chinez de electronice Huawei şi cel auto, JAC, au lansat împreună noul Maexstro S800, model care are 5,5 metri lungime şi vine într-o ligă în care până de curând concurau mărci precum Rolls-Royce, Bentley şi divizia Maybach a celor de la Mercedes.
Designul noului model e creat să inspire grandoare, cu o siluetă foarte neobişnuită la posterior, dar care îi dă totodată şansa să-şi accentueze cele două nuanţe în care e vopsită caroseria. Modelul are şi roţi cu jante imense, acoperite aproape în totalitate, specifice acestui segment de vârf.
Partea frontală e una ce aminteşte că modelul e unul electric, întrucât nu are un calandru superior central, ci doar o grilă inferioară. De asemenea, fiind un model electric, n-a fost nevoie de o capotă foarte lungă, şa că montanţii frontală coboară mai aproape de puntea faţă, lărgind spaţiul interior.
Chinezii au dezvăluit deocamdată doar o singură imagine a interiorului şi ea sugerează ceea ce era firesc să aşteptăm din designul exterior — o atitudine de lux desăvârşit şi la interior. Totuşi, bancheta spate aduce două scaune mult mai curios profilate, cu un stil mai modern, iar întrucât acest segment în China cere deja obligatoriu şi tot acaretul de soluţii digitale avansate, ne putem aştepta ca cel din spate să aibă şi un ecran mare cu care să facă uneori conferinţe video cu angajaţii săi, spre exemplu, având toate soluţii digitale ale unui birou pe roţi, nu doar o masă şi o sursă de alimentare.
Desigur, toată interfaţa digitală şi toate soluţiile electronice vor fi furnizate de Huawei, or, producătorul de electronic nu e la primul său parteneriat pentru producţia unui automobil. Spre deosebire de Xiaomi, însă, care îşi produce singur modelul SU7, Xiaomi preferă să delege procesul de fabricare şi testare a componentelor mecanice unor producători auto experimentaţi din China.
Chinezii au anunţat că noul model va avea şi abilităţi de condus autonom de nivelul 3, ceea ce presupune capacitatea maşinii de a se conduce autonom cu supraveghere din partea şoferului.
Partea tehnică şi parametrii exacţi ai electromotoarelor şi bateriei sunt deocamdată ţinuţi în secret, dar cu siguranţă vorbim de o forţă opulentă şi o baterie foarte mare, care încape în ampatamentul uriaş al maşinii.
A fost anunţat preţul orientativ de start al acestei noi limuzine electrice chinezeşti. În patria sa, ea a începe de la echivalentul a circa 140.000 dolari.