DS SM Tribute, automobilul francez modern inspirat din legendarul Citroen SM, ar putea ajunge în producţie cu un motor V6 de Maserati
20 Noiembrie 2024, 14:22 Redacţia PiataAuto.md
Acum două luni, anunţam dezvăluirea unuia din cele mai frumoase prototipuri din acest an, numit DS SM Tribute, creat de divizia DS a francezilor şi inspirat din legendarul Citroen SM. Creaţia din septembrie marca 10 ani de existentă a mărcii DS în cu identitate proprie, iar designul prototipului onora într-un mod superb de inspirat gloriosul model Citroen SM din anii 70. Ei bine, acel prototip a stârnit reacţii atât de bune, încât cei de la DS spun că acesta ar putea ajunge în producţie cu un motor V6 de Maserati.
Unii dintre noi ar putea să fie miraţi de folosirea unui V6 tocmai de la Maserati pe acest automobil, dar, de fapt, şi Citroen SM cel original a avut un V6 de Maserati în ani 70, fiind creat atunci când Citroen cumpărase Maserati. Acum ceva timp, noi am explorat şi condus în Elveţia legendarul Citroen SM, cu acel motor V6 de Maserati sub capotă iar acel video poate fi văzut pe site-ul nostru.
Noua creaţie a reprodus foarte fidel toate elementele cheie de design, de la proporţii, inclusiv cele foarte complexe ale posteriorului, până la modul de încadrare a blocurilor optice faţă în spatele unei sticle transparente sau ascunderea roţilor spate sub aripile de acolo.
Chiar şi interiorul replica în mod genial liniile şi stilul original, adaptat la o epocă modernă. Deci, nu e de mirare că cei de la DS au fost asaltaţi cu cereri de a produce acest model şi de a nu-l lăsa să plece în istorie doar ca un simplu prototip.
Şi lucrurile s-au mişcat în interiorul diviziei DS, care au argumentat în faţa şefilor că totul e realizabil fără a genera pierderi financiare pentru Stellantis, câştigând un plus imens de imagine pentru DS. Şi se pare că şefilor le-a plăcut ideea, cei de la Top Gear aflând că CEO-ul DS, Olivier Francois, a fost entuziasmat de această idee, apoi împreună cu inginerii şi designerii săi acesta a reuşit să-i transmită acelaşi entuziasm şi CEO-ului Stellantis, Carlos Tavares, iar astfel DS şi Maserati ar fi obţinut undă verde pentru a mişca lucrurile mai departe.
Tot aici s-a descoperit că atunci când au creat prototipul, designerii DS au folosit din start o platformă de Maserati, pentru că DS nu are una de dimensiunile şi de arhitectura necesară. Aşa că platforma folosită a venit de la Maserati Granturismo Trofeo!
Aceeaşi platformă va fi folosită şi pe viitoarele modele derivate din conceptul DS SM, iar motorul folosit e aproape cert V6-ele twin turbo de pe Trofeo, care dezvoltă 550 CP, cu puterea transmisă tuturor celor patru roţi. Cu asemenea performanţă, modelul italian accelerează până la prima sută în doar 3,3 secunde şi ajunge la o viteză maximă de 320 km/h.
Viitorul model DS ar putea fi un pic mai greu şi cu câteva zecimi de secundă mai lent, dar cu 550 CP sub capotă şi tracţiune integrală care să dea suflet acestui design superb, modelul are şansele să devină legendar din prima zi. Şi de colecţie, întrucât preţul ţintit de francezi ar fi de undeva exact sub 1 milion de euro pentru fiecare exemplar produs, şi o serie foarte limitată de exemplare care ar fi fabricate, anunţată din start.
Cei de la DS spun că, pentru a reduce din investiţiile necesare în fabricile lor ca să producă această caroserie specială, e foarte probabil s-o încredinţeze celor de la Carrozzeria Touring Superleggera, care produce acum şi ediţiile limitate ale lui Alfa Romeo 33 Stradale. Şi întrucât acel model Alfa s-a vândut instantaneu în întreg numărul de exemplare promise, francezii mai au un argument în plus de ce ar trebui să producă acest superb model.