După VW, şi Audi anunţă noi concedieri masive, de minim 4.500 angajaţi, dintre care peste 2.000 de ingineri în dezvoltarea de noi modele şi tehnologii
8 Noiembrie 2024, 12:06 Redacţia PiataAuto.md
După ce mai devreme şi-a anunţat decizia fermă de a închide fabrica din Bruxelles în contextul respingerii tuturor celor 26 de oferte de cumpărare pentru ea, după ce VW a anunţat concedierea a 30.000 de angajaţi în Germania şi închiderea a trei fabrici, acum Audi anunţă noi concedieri masive în Germania, vrând să-şi reducă numărul angajaţilor cu 15%, ceea ce ar însemna minim 4.500 de angajaţi care-şi vor pierde locurile de muncă de la Audi în Germania.
Mai mult ca atât, printre cei concediaţi se vor număra peste 2.000 de ingineri responsabili de dezvoltarea de noi modele şi noi tehnologii. Iar asta înseamnă efectiv că Audi reduce semnificativ investiţiile în dezvoltarea de noi modele şi tehnologii, o marcă pentru care sloganul Progres prin tehnologie era unul ce-i reprezenta identitatea până de curând.
Astăzi, mai devreme, am scris şi despre lansarea Audi în China cu o nouă identitate, fără emblema sa cu patru inele, lansare care a fost făcută cu debutul unui nou model electric, dezvoltat pe o platformă a producătorului SAIC, cu tehnologii SAIC.
Iar concedierile inginerilor din Germania sunt o consecinţă directă a acestor decizii — or, dacă de aici încolo toate modelele electrice Audi din China, una din cele mai importante pieţe ale sale, vor fi dezvoltate de chinezi, nu mai e nevoie de atât de muţi ingineri proprii ai Audi, localizaţi în Germania.
Audi a raportat recent şi un profit în scădere dramatică pentru ultimul trimestru, cu 91% mai mic faţă de perioada similară a anului trecut, ajungând la doar 106 milioane de euro profit operaţional acumulat în 3 luni. La un rezultat atât de slab a influenţat, însă, şi includerea costurilor de 1,2 miliarde de dolari pentru închiderea fabricii din Bruxelles în cifrele ultimului trimestru, deşi fabrica abia urmează a fi închisă, iar aici avem din nou motive să credem că Audi, la fel ca şi grupul VW, îşi retrogradează intenţionat cifrele până la limita profitabilităţii, sporind senzaţia unei situaţii dramatice, pentru a negocia mai dur şi mai uşor pachetele de concedieri cu angajaţii. În articolul de analiză a rezultatelor întregului grup VW am motivat foarte clar prin analiza cifrelor de ce avem motive să concluzionăm astfel.
E adevărat, însă, că vânzările Audi au scăzut în ultimul trimestru, iar maşinile sale electrice nu se vând bine, în special SUV-urile. Însă Audi a avut o pauză lungă în lansările de modele, formată mai ales din cauza problemelor de soft în dezvoltare, aşa că era oarecum firesc să asistăm la această scădere de vânzări. Dar situaţia ar avea şanse de a se redresa, mai ales în Europa şi SUA, prin lansarea recentă a noi familii de modele electrice A6, care abia urmează să ajungă pe piaţă.
Totuşi, e cert că şefii Audi şi cei din grupul VW vor să taie ca-n varză în costuri şi sunt convinşi că nu mai au nevoie de cel puţin 2.000 de ingineri în contextul noilor realităţi ale industriei auto. Prin urmare, acum se duc negocieri la Audi cu angajaţii, dar e deja un fapt cert că în curând 15% din angajaţii Audi din Germania vor rămâne fără un loc muncă.
Şi aici ne putem aminti cu nostalgie de timpurile în care toţi angajaţii Audi, inclusiv cei din fabrici, primeau prime anuale generoase de multe mii de euro, ca parte a distribuţiei a o parte din profitul făcut de companie.