Ford reduce drastic producţia modelelor electrice Capri şi Explorer la fabrica sa din Germania, la doar câteva luni de când le-a pus în producţie

13 Noiembrie 2024, 20:14
Redacţia PiataAuto.md
Ford are parte de o perioadă cu adevărat dificilă în Europa. După ce a pensionat majoritatea modelelor cu combustie care făceau vânzări masive în Europa, precum Fiesta sau Focus, şi a anunţat că va miza doar pe modele electrice, dar fără a fi lansat suficient de repede alte modele în loc, Ford a ajuns repede la un declin pronunţat de vânzări, atât de pronunţat, încât în iunie 2024 majoritatea şefilor Ford din Europa au fost concediaţi de americani şi aceştia au preluat frâiele. În august Ford anunţa că nu va mai pune accent doar pe electrice, ci va avea şi motorizări hibride, dar deocamdată marca americană n-a venit cu modele care să schimbe drastic situaţia. A lansat, însă, două modele electrice în producţie în acest an — Explorer şi Capri, ambele construite pe aceeaşi platformă, doar că e o platformă de VW, preluată de la ID.4. Deci, Ford a vrut să o ia pe scurtătură cumva, rezolvând mai repede cu modelele electrice pentru Europa. Iar acum, la doar câteva luni de când le-a pus în producţie, Ford anunţă deja că reduce drastic ritmul producţiei acestora.
Modelele electrice sunt fabricate în prezent la uzina Ford din Koln, cea care producea Fiesta anterior, dar şi alte modele populare Ford. Fabrica a fost transformată într-un adevărat centru de competenţă pentru modele electrice, după o investiţie în reutilare de 2 miliarde de dolari, având acum o capacitate de produce 250.000 de maşini electrice anual.
La această fabrică a fost pus în producţie iniţial Ford Explorer, în primăvară, după care, în septembrie a fost adăugat şi Capri, ambele fiind SUV-uril, doar că modelul Capri e cel cu siluetă de coupe şi cu un design care vrea să evoce numele legendarului model Ford Capri din istorie.
Foto: Ford Capri

Acum, însă, cele două modele înregistrează vânzări neaşteptat de slabe, iar cei de la Ford spun că de vină ar fi „condiţiile de piaţă într-o deteriorare accentuată”. Aceştia au confirmat că cererea pentru cele două modele electrice Ford e semnificativ mai mică decât se estima, chiar dacă abia au fost lansate şi se află oarecum la începutul carierei lor. Iar diferenţa dintre realitate şi aşteptări e mică mai ales în Germania.
În rezultat, Ford a decis să trimită o notificare la agenţia federală de forţă de muncă din Germania, informându-i pe aceştia că va aplica zile de muncă cu un număr redus de ore la fabrica sa din Koln.
Pe lângă asta, însă, Ford a decis că până la sfârşitul anului, fabrica a funcţiona în regim intermitent — cu o săptămână de muncă urmată de o săptămână de staţionare a liniei de producţie şi cu muncitori care stau acasă. Acest regim ar putea fi extins automat şi în luna ianuarie 2025, iar atunci se va decide care va fi ritmul de producţie mai departe sau dacă se impun nişte măsuri mai drastice.
Circa 2.300 de angajaţi ai fabricii Ford din Koln vor fi afectaţi de acest regim intermitent de lucru.
2
1,956
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!