Honda a lansat noua generaţie a SUV-ului Passport, care s-a transformat într-un model cu siluetă clasică de offroader
14 Noiembrie 2024, 09:26 Redacţia PiataAuto.md
În ultimii ani poate fi uşor observată o tendinţă a producătorilor fie de a reveni la lansarea de offroader-e cu adevărat capabile, care să adopte o siluetă clasică, rectangulară, în designul lor, fie să lanseze SUV-uri care urmează acelaşi stil de design. Aşa s-a întâmplat cu Ford Bronco, iar apoi a fost lansat şi Lexus GX, iar apoi şi Toyota Land Cruiser Prado, şi toate aceste modele s-au bucurat de o admiraţie intensă din partea publicului. Honda s-a gândit că nu poate sta în afara acestei tendinţe şi a creat o nouă generaţie a SUV-ului Passport exact în aceeaşi manieră de design.
Nu, noul model n-a adoptat vreun cadru dur, ci a rămas cu o construcţie de SUV, însă Honda spune că modelul e mult mai capabil de offroad acum, datorită gărzii la sol mai mari, de 21 cm, a geometriei mai bune pentru atacarea unghiurilor dificile de teren, dar şi datorită unei suspensii de offroad, cu cursă mai lungă şi cu capacităţi de absorbţie mai mare, cooptată cu anvelope all-terrain.
E o evoluţie foarte interesantă pentru Honda, fără îndoială, iar noul model chiar arată mult mai bine decât generaţiile anterioare şi are toate şansele să prindă repede popularitate în America de Nord, acolo unde a fost lansat şi va fi vândut.
Stilul retro de design e dat atât de formele rectangulare, cât şi de unele mici detalii de stilizare, cum ar fi LED-urile un pic mai gălbui, care se potrivesc perfect cu o culoare intensă de caroserie, precum cea oranj din imaginile de lansare. Apropo, niponii spun că maşina are şi scuturi metalice de protecţie pentru offroad, deci ei chiar încearcă să-şi convingă fanii că noul model va fi cam la fel de capabil ca un Prado prin teren dificil.
Noua Honda Passport a primit şi o versiune mai puternică a motorului V6 de 3,5 litri al celor de la Honda, care dezvoltă acum 285 CP în unităţi americane. Acesta e cuplat la o cutie automată cu 10 trepte, cutie care a fost de asemenea ranforsată pentru a putea fi exploatată intens în offroad.
Bineînţeles, noul model are şi tracţiune integrală, asigurată de sistemul de vectoring i-VTM4, care înseamnă efectiv o dirijare electronică a diferenţialelor în mod activ, nu reactiv, astfel încât fiecare roată să primească din start cuplu necesar, nu ca rezultat al alunecării şi frânării celeilalte roţi. Honda spune că sistemul e evoluat pe acest model pentru a avea un diferenţial spate cu 40% mai puternic în capacitatea sa de rezistenţă, care reacţionează totodată cu 30% mai rapid.
Interiorul noului Passport e simţitor mai spaţios datorită formelor rectangulare, fiind acel gen de offroader în care spaţiul e disponibil din belşug pentru toţi, inclusiv pentru cei din bancheta spate, iar portbagajul e imens.
În faţă, designul planşei de bord e cea mai uzual în raport cu alte modele Honda, dar tot are nişte accente care să-l coreleze cu designul exterior şi cu culoarea exterioară.
Honda a anunţat că preţurile noului model vor porni de pe la circa 45 mii dolari, iar aici se include deja şi motorizarea V6, întrucât ea va fi singura disponibilă pentru noul model.