Indienii de la Royal Enfield au lansat prima lor motocicletă electrică, care promite greutate redusă, simplitate şi un preţ pe care să şi-l poată permite oricine
8 Noiembrie 2024, 13:18 Redacţia PiataAuto.md
Royal Enfield este azi producătorul cel mai vechi de motociclete din lume, după numărul de ani în care a produs neîntrerupt motociclete, din 1901 încoace. Doar că, deşi îşi are originea iniţială în Marea Britanie, azi Royal Enfield e o marcă adânc înrădăcinată în India, unde se află şi sediul central, şi producţia. Motocicletele lor sunt renumite prin design atemporal, cu inspiraţii retro, simplitate în construcţie şi preţ accesibil şi tocmai ataşamentul faţă de motoarele simple i-a şi ţinut pe cei de la Royal Enfield departe de motocicletele electrice până acum.
Anul trecut, în noiembrie, indienii au dezvăluit un prim prototip de studiu, cu care spuneau că testează tehnologia prin munţii Himalaya. Era efectiv o motocicletă de anduranţă, pe care inginerii indieni o testau în condiţii extreme pentru a înţelege care ar fi parametrii necesari şi cum poate rezista propulsia electrică în condiţiile de exploatare a motocicletelor lor.
Acum cei de la Royal Enfield au venit în Milano, la EICMA, cu noua motocicletă electrică Flying Flea, asigurându-i un debut public la cel mai mare show internaţional de motociclete. Flying Flea a devenit o întreagă familie de modele, ca un soi de sub-brad, iar primele două modele sau versiuni sunt C6 şi S6, unde S vine de la Scrambler, iar C de la clasic.
Indienii n-au anunţat toţi parametrii acestei noi motociclete, însă au menţionat că au ţinut să o menţină uşoară, pentru a fi la fel de simplă şi plăcută în condus ca modele cu combustie de la Royal Enfield. Astfel, greutatea noii motociclete electrice e de doar 120 kg, cu tot cu baterie.
Autonomia e calificată drept una urbană şi regională, ceea ce la motociclete electrice ar trebui să însemne cam 100 km. Prin urmare, e foarte posibil să vorbim despre o baterie de 3-4 kWh maxim, iar dacă inginerii au optat măcar pentru una de 180-200 Wh/kg, atunci ar trebui să avem o batere ce cântăreşte între 15 şi 20 kg maxim.
Desigur, există şi baterii mult mai dense energetic şi mai uşoare, dar Royal Enfield accentuează că-şi doreşte ca produsul final să fie accesibil, astfel încât să spargă piaţa. Nimeni nu vinde prea bine motociclete electrice în acest moment în lume, şi noi credem că noi putem fi acei care o vor face, cu aceste modele, au declarat cei de la Royal Enfield la EICMA.
Indienii au optat pentru un electromotor poziţionat într-un loc clasic, unde stă de obicei şi motorul cu combustie cu cutie de viteze, întrucât noile motociclete electrice au transmisie cu lanţ spre roata spate. Deci, nu s-a optat pentru vreo soluţie sofisticată de integrare e electromotorului în centrul roţii.
Şi asta pentru a marca marele deziderat al acestei motociclete, de a fi super accesibilă, până la nivelul a doar câteva mii de dolari. Royal Enfield spune că familia Flying Flea va avea mai multe modele în dimensiuni şi-n capacitatea bateriei, pentru a cuprinde piaţa cât mai mult, dar cu siguranţă toate au fost gândite pentru a fi atractive de cumpărat mai ales datorită preţului. Nu vor fi cele mai puternice de pe piaţă, nu vor fi cele mai sofisticate, dar vor fi bune, cu adevărat bune, şi vor avea un preţ care să te facă să ţi le doreşti — e promisiunea celor de la Royal Enfield până la startul vânzărilor, preconizat pentru începutul anului 2026.