Inginerii Rolls-Royce au creat un nou motor diesel V20, cu 20 de cilindri, cu rol de generator pentru submarine

1 Noiembrie 2024, 19:55
Redacţia PiataAuto.md
Inginerii Rolls-Royce au anunţat crearea şi lansarea unui nou motor diesel V20 prin divizia MTU, cu 20 de cilindri, cu rol de generator electric pentru submarinele ultramoderne aflate în construcţie în prezent sau cele ale viitorului. Noul motor e configurat să opereze în tandem cu cele mai noi şi mai puternice baterii din sistemele electrice ale acestora şi e suficient de puternic încât să le asigure o încărcare ultra rapidă acestora.
Foto: Noul motor V20 diesel Rolls-Royce

Rolls-Royce, producătorul de motoare de avioane şi echipamente sofisticate inginereşti, a cumpărat mai mulţi ani în urmă producătorul german de motoare MTU, pe care l-a transformat într-o divizie proprie. Acum numele MTU se mai păstrează în numele modelelor acestor motoare, întrucât MTU a fost unul din cei mai respectaţi producători din acest domeniu.
Noul motor de 20 de cilindri face parte din seria 4000 şi are numele complet de MTU 20V4000U83. Rolls-Royce a mai produs şi până acum motoare cu 20 de cilindri, dar noul motor face parte dintr-o serie nouă şi a fost dezvoltat din nou pe baza unui propulsor mai nou de 12 cilindri, adăugându-i-se încă 8 cilindri şi fiind special adaptat pentru a se potrivi funcţionării pe submarine.
Mai exact, acest are ataşat direct şi un generator electric în apropierea arborelui cotit, care e parte integră din acest sistem şi care furnizează electricitate. Rolls-Royce nu anunţă puterea electrică exactă, însă spune că două unităţi ale noului motor vor putea asigura aceeaşi putere cumulată pe care o puteau anterior asigura trei unităţi cu 20 cilindri, deci vorbim de o creşte de 50% în puterea electrică. Şi anterior puterea maximă electrică a unui motor Rolls-Royce similar era de 4 MW, deci putem deduce că acum vorbim de circa 6 MW. Cu două asemenea motoare, submarinul îşi încarcă bateriile cu 12 MW putere ia ieşirea la suprafaţă, ceea ce e cu mult peste cifrele obişnuite de maxim 7-8 MW de până acum.
Rolls-Royce menţionează că puterea mai mare era un imperativ absolut, pentru că noile submarine au mai mult echipament electronic la bord, consumă mai multă electricitate, au baterii de capacitate mai mare, iar acestea pot fi încărcate la putere mai mare. Vorbim de submarine non-nucleare, desigur, care ies period la suprafaţă, acolo unde există aer pentru ca generatoarele diesel să poată funcţiona şi să încarce bateriile.
Dacă puterea generatoarelor de submarine stagnează, iar toţi parametrii acestora cresc, asta ar însemna că submarinul e nevoit să petreacă mai mult timp la suprafaţă, fiind vulnerabil. Noul motor V20 de la Rolls-Royce vine, astfel, să furnizez o putere electrică mult mai mare, care să încarce bateriile de la bord mai rapid, iar submarinul să se poată scufunda mai repede înapoi în apă.
De asemenea, noul motor are şi canale de admisie şi evacuare puternic modificate şi trasate astfel încât să disipeze căldura până la evacuarea gazelor şi să facă submarinul mult mai greu de detectat după amprenta sa termică.
Şi, în fine, noul motor V20 are comenzi electronice complet conectat la NautIQ al celor de la Rolls-Royce, care e un soi de autopilot inteligent ce dirijează o mulţime de funcţii vitale. Asta îl face compatibil cu o ajustare în timp real a parametrilor de funcţionare necesari submarinului.
2
29,182
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!