Japonezii au lansat Toyota GR Supra A90 Final Edition, o versiune limitată mult mai puternică, prin care modelul îşi ia adio de la fani înainte de a pleca din istorie
29 Noiembrie 2024, 13:06 Redacţia PiataAuto.md
Istoria actualei generaţii Toyota GR Supra n-a durat prea mult, din păcate, deşi modelul e adorat de fani, chiar dacă e construit pe platforma lui BMW Z4. Restricţiile de emisii devin tot mai aspre, BMW are şi el planurile sale, iar japonezii tocmai şi-au anunţat fanii despre începutul sfârşitului pentru Toyota GR Supra, prin lansarea unei ediţii limitate finale, cu o putere surprinzător de mare sub capotă.
Printre fanii maşinilor nipone se zvonea de mai mult timp că GR Supra ar putea primi la sfârşitul carierei sale şi genialul motor S58 de pe M4 şi M3, nu doar versiunea lui civilă, B58, de care a dispus pe parcursul carierei acestei generaţii. Aceste supoziţii nu s-au adeverit, noua GR Supra A90 Final Edition având în continuare acelaşi motor B58, doar că puterea lui a crescut atât de mult, încât a depăşit orice ipostază a lui din gama actuală BMW.
Până în prezent, motorul scotea 340 CP pe majoritatea pieţelor şi doar în unele regiuni era disponibilă şi o versiune de 387 CP. Noua GR Supra A90 Final Edition va livra 435 CP, ceea ce pentru regiunea europeană înseamnă un salt de 95 CP în performanţă! Iar ediţia specială e livrată doar cu cutie manuală!
Cuplul maxim a crescut de la 500 la 570 Nm, iar viteza maximă a fost limitată la 270 km/h, cu 20 km/h mai mult decât anterior. Surplusul de performanţă a fost admis prin revizuirea întregului traseu de admisie şi a modificării catalizatorului cu care să reducă rezistenţele de presiune.
Suspensia versiunii limitate vine din motorsport, fiind de origine KW şi fiind identică celei de pe exemplarele GR Supra GT4. A fost adaptată şi asistarea direcţiei, pentru senzaţii mult mai directe în volan.
Ediţia limitată a primit şi frâne Brembo, care au primit şi protecţie mai bună împotriva dilatării la temperaturi mari. De asemenea, baia de ulei secţiuni noi prevăzute să contracareze migrarea uleiului spre lateral sub acţiunea forţelor centrifuge pe circuit. Motorul S58 de pe BMW are asemenea soluţii avansate, însă nu şi B58, iar niponii au decis să rezolve ei această problemă, dacă tot germanii nu le-au oferit legendarul S58.
Pentru o răcire mai bună, maşina a primit un ventilator mai puternic pentru radiatorul principal, fiind adăugat şi un radiator secundar. Iar noi canale de aer spre aceste radiatoare au fost asigurate, astfel încât maşina să fie mult mai pregătită de ieşiri pe circuit.
Suplimentar faţă de ediţia limitată A90 Final Edition, Toyota a mai lansat pentru Europa şi Supra Lightweight Evo, care vine cu mici ajustări la suspensie, aerodinamică, şi echipări pentru a devenit mai uşoară şi mai agilă, dar păstrează puterea standard.