Mate Rimac, şeful companiei care produce cel mai puternic model electric din lume, conduce un BMW M5 E39 drept maşină de fiecare zi
18 Noiembrie 2024, 09:55 Redacţia PiataAuto.md
Mate Rimac, renumitul fondator şi şef al companiei din Croaţia care-i poartă numele şi care produce cel mai puternic model electric de serie din lume, Rimac Nevera, cu 1.914 CP la activ scoţi din patru electromotoare, a relevat de curând pentru fanii săi că maşina sa de fiecare zi, cu care vine la muncă şi apoi pleacă acasă, e un BMW M5 E39, deci un model clasic cu motor V8 superb de 400 CP, fără niciun electromotor care să ajute în propulsie. Destăinuirea a fost făcută de însuşi Mate Rimac pe pagina sa de Instagram, cu comentariul Hypercar company CEO goes home after a long day Şeful unei companii de hypercar-uri merge acasă după o zi lungă.
Mate Rimac e cunoscut pentru pasiunea sa pentru BMW-uri, în special modelele clasice, or, toată cariera sa a început de la faptul că el deţinea un E30 clasic în tinereţea sa, căruia i s-a stricat motorul la un moment dat, iar Mate îşi dorea nu doar să-l repare, ci să-l facă mai rapid pentru a învinge în competiţii. Aşa a ajuns să-l convertească la propulsia electrică şi aşa a luat naştere mai târziu ideea unei companii cu modele electrice cu performanţe ameţitoare, nemaivăzute în lume.
Foto: BMW-ul E30 al lui Mate Rimac, convertit la propulsie electrică acum mai bine de un deceniu
Chiar şi în ultimii ani, când compania a ajuns deja una de top în lume, Mate Rimac nu şi-a ascuns niciodată pasiunea sa pentru modelele cu combustie şi a dezvăluit de mai multe ori că deţine o colecţie frumoasă de maşini din cele mai diverse, inclusiv BMW-uri clasice. Mai mult ca atât, Mate a ajuns să spună că piaţa maşinilor electrice foarte scumpe e cumva în impas, pentru că cei mai avuţi oameni din lume nu mai sunt fascinaţi la fel de mult de noutatea propulsiei electrice şi caută mai degrabă senzaţiile atemporale, analogice şi mecanice de pe maşinile cu combustie.
Dar, cumva nimeni nu presupunea că şeful Rimac nu şi-ar trata acele maşini cu combustie din colecţia sa doar ca nişte bijuterii pe care să le scoţi foarte rar din garaj, pentru o tură, ci să folosească una din ele drept maşină de fiecare zi, în loc să conducă un Rimac electric sau orice altă maşină electrică.
În video-ul publicat de Mate pe Instagram, acesta se apropie de M5-ul său, îi deschide portiere din spate stânga, pune acolo geanta sa, apoi urcă la volan, porneşte manual farurile, pune cheia şi porneşte motorul V8, verificând totodată şi cutia manuală de viteză că e scoasă în poziţie neutră.
Video-ul cu destăinuirea lui Mate Rimac a fost apreciat cu un comentariu de susţinere şi de divizia BMW Group Classic a producătorului bavarez.
Această pasiune a lui Mate Rimac pentru BMW a fost cu siguranţă unul din factorii care l-a determinat să semneze şi acordul de acum câteva luni cu producătorul bavarez, prin care BMW va primit tehnologie Rimac, inclusiv baterii de înaltă performanţă, pentru modelele din viitoarea familie Neue Klasse.
Aşadar, iată că şi fondatorul şi şeful companiei care produce cele mai performante hypercar-uri electrice din lume preferă, pentru plăcerea sufletului, să conducă un BMW M5 clasic, cu motor V8 aspirat, care să toarcă sub capotă. Partea şi mai admirabilă e că Mate Rimac recunoaşte asta absolut onest.