(VIDEO) Noul Ford Mustang V8 a fost învins detaşat de BMW M2, deşi modelul american e mai puternic şi mai uşor
26 Noiembrie 2024, 18:13 Redacţia PiataAuto.md
Ford are o nouă generaţie Mustang, care a păstrat un motor V8, iar pentru SUA acesta vine într-o ipostază mai puternică decât în unele ţări europene. Britanicii de la Carwow au găsit o asemenea versiune americană de Mustang, cu 486 CP la activ şi au pus-o la întrecere cu BMW M2, un model german cu motor de 6 cilindri şi o putere un pic mai mică. Deşi Ford spune că noile sale Mustang-uri pot transpune mult mai bine puterea pe asfalt, BMW a învins detaşat, la distanţă uriaşă.
BMW-ul M2 facelift îşi anunţase o putere de 473 CP în momentul împrospătării, iar britanicii menţionează 480 CP pentru exemplarul lor. Deşi e un model mai compact, BMW M2 cântăreşte un mai mult, având 1.805 kg, faţă de cele 1.738 kg ale lui Mustang.
Ambele maşini au tracţiune pe puntea spate, şi ambele sunt echipate cu cutii automate. Teoretic, Fordul ar trebui să fie avantajat din toate privinţele, inclusiv în cilindreea imensă de 5,0 litri a motorului său, care ar trebui să-i ofere mai multă putere la start.
Însă Mustang are o cutie de viteze de toată mila, care ţine maşina asta lentă. Dacă se schimbă mai jos de 7.000 rpm, maşina e lentă. Dacă se schimbă peste 7.500 rpm, motorul ajunge în linia roşie şi apoi cutia reţine momentul cuplării următoarei trepte.
Condusul acestui Mustang e o adevărată jonglare cu prinderea momentului corect al schimbării treptei, care trebuie făcut şi cu o mică anticipaţie, pentru a anula latenţa. Şi doar aşa maşina îşi dezvăluie întregul potenţial.
Însă BMW e mult mai rapid şi mai consecvent în performanţa sa şi a învins de fiecare dată, în timp ce la Mustang totul era o succesiune de reacţii neaşteptate ale maşinii. Prin M2 a demonstrat încă o dată de ce e un model atât de adorat de fani, şi de ce ingineria sa, ca şi cea a ui M3 şi M4, e una din cele mai bune din lume din acest moment.
Situaţia a fost similară chiar şi la cursele cu start din mişcare. Chiar şi într-una din curse, când cel de la volanul Fordului a făcut toate schimbările la momentul potrivit, maşina tot a fost devansată, atingând un soi de plafon de performanţă pe la 121 mile la oră.
Mustangul trebuie cumpărat cu cutie manuală, se pare, pentru că cea automată e total nepotrivită performanţei acestei maşini.