Primul lot al noii autostrăzi A7 din România se deschide pe o porţiune de aproape 11 km, iar până la finalul anului e promisă o distanţă semnificativ mai mare
7 Noiembrie 2024, 11:53 Redacţia PiataAuto.md
Astăzi, 7 noiembrie, la ora 17:00, are loc deschiderea primei porţiuni de pe noua autostradă A7 din România, porţiune care măsoară 10,94 km şi e cuprinsă între Buzău şi Focşani. Filmările aeriene de acum câteva zile arătau că mai este de lucru la mai multe mici detalii pentru a realiza o deschidere de segmente relevante, şi atunci spuneam că dacă s-ar insista pe deschidere, acestea ar fi doar câteva segmente scurte, care n-ar conecta noduri rutiere majore. Totuşi, cei de la CNAIR şi de la guvern au decis că primul segment de aproape 11 km poate fi deschis acum, iar până la finele anului e promisă o distanţă de încă 120 km.
Porţiunea deschisă acum reprezintă, de fapt, lotul 4 din tronsonul III al autostrăzii A7, lot pentru care a fost atribuit un buget de 763,72 milioane de lei fără TVA, sau circa 153 milioane euro.
Următoarele porţiuni programate pentru deschidere sunt loturile 1, 2 şi 3 de pe acelaşi tronson II, distanţa lor însumând 71,5 km. Odată cu deschiderea acestor loturi, pe întreaga distanţă dintre Buzău şi Focşani se va putea circula pe noua autostradă A7, ceea ce ar lira deja un impact mult mai mare.
Cristian Pistol, directorul CNAIR a anunţat că e foarte posibilă şi deschiderea loturilor 1 şi 2 de pe tronsonul Ploieşti-Buzău al autostrăzii între joncţiunea cu A3 până la Mizil şi apoi Pietroasele.
_I__Foto: Harta autostrăzilor din România. Sursa: 130km.ro
Trebuie să menţionăm, însă, că, dacă porţiunea dinte Buzău şi Focşani e construită de asocierea Spedition UMB, Tehnotrade, SA&PE Construct şi Intertranscom Impex, atunci lotul 1 de pe tronsonul dintre Ploieşti şi Buzău a construit de asocierea Impressa Pizzarotti & C SPA - Pizzarotti SA - Retter Project Management, iar lotul 2 de asocierea Coni SRL şi Trace Group.
Loturile 1 şi 2 de pe tronsonul Ploieşti-Buzău, anunţate drept posibile pentru inaugurarea în acest an, însumează o distanţă de 49,35 km.
Şeful CNAIR anunţă că, dacă lucrările la autostrada A7 se vor menţine în ritmul actual, întreaga autostradă de la Ploieşti la Paşcani va putea fi inaugurată până la sfârşitul anului 2025.
Autostrada va da un imbold imens dezvoltării economice din regiunea Moldovei, stimulând investiţiile datorită accesului la infrastructură. De asemenea, şi cetăţenii Republicii Moldova vor circula mai repede de la Chişinău la Bucureşti, spre exemplu, datorită noii autostrăzi, iar astfel şi conexiunile dintre cele două ţări se vor fortifica. Atunci când va fi construită şi autostrada A8, practic întreaga distanţă de pe teritoriul României de la viitoarea vamă terestră Ungheni până la Bucureşti va putea fi realizată pe autostradă.