Producătorul chinez BYD anunţă recorduri de vânzări de modele electrice şi plug-in hibride, depăşind Tesla la încasări
2 Noiembrie 2024, 12:43 Redacţia PiataAuto.md
Producătorul chinez BYD, cel care în ultimii doi ani concurează aprig cu Tesla la numărul de maşini electrice vândute global, tocmai a anunţat o lună octombrie cu vânzări record pentru toată istoria sa, cifre excelente fiind înregistrate atât pentru maşinile electrice, cât şi pentru cele plug-in hibride, or, BYD vinde ambele tipuri de propulsie, iar acum cea mai mare creştere o au modelele sale plug-in hibride, care au ajuns să declare autonomie totală de peste 2.000 km.
Mai exact, BYD a vândut 500.526 automobile în luna octombrie 2024, deci peste jumătate de milion de maşini într-o singură lună. Din acest număr, 310.912 sunt plug-in hibrid, iar restul aproape 190 mii sunt electrice.
Cifrele lunii octombrie au fost anunţate la scurt timp după rezultatele pentru trimestrul 3, care au arătat că BYD a depăşit Tesla la încasările din vânzări. Cifrele BYD au crescut cu 24%, ajungând la 201,1 miliarde de yeni, sau 28,2 miliarde de dolari în timp de 3 luni, în timp ce încasările celor de la Tesla au cuantificat 25,2 miliarde de dolari în aceeaşi perioadă.
O comparaţie interesantă vine şi la cifra de profit — Tesla având 2,72 miliarde de dolari în trimestrul 3 şi operând la o marjă de profit de 8,61%, dar această marjă e formată inclusiv de divizia bateriilor Megapack, care contribuie foarte mult la rezultatele bune ale celor de al Tesla acum. În cazul chinezilor de la BYD, profitul acestora a constituit 11,6 miliarde de yuani sau 1,63 miliarde de dolari, ei operând la o marjă de profit de 5,77%.
Iar aici nu putem să nu ne amintim de germanii de la VW, care se plângeau recent că le-a scăzut profitul în ultimul trimestru până la 3,6%, dar au încă o majă de 5,4% la nivelul întregului an. De curând am făcut un articol cu o analiză a acelor cifre de la VW.
Cei de la BYD sunt aşadar pe punctul în care mai fac echilibristică în parametrii cu care concurează la limită cu Tesla acum, însă având atât de multe modele noi lansate în ultimul an, electrice şi plug-in hibride, vânzările cărora abia au demarat pe piaţă, aceştia par să aibă mult mai multe ingrediente în arsenal, care să încline balanţa în favoarea lor faţă de Tesla.
Doar faptul că vânzările modelelor plug-in hibid cresc mai tare decât cele electrice ar putea încă să-i plaseze pe locul 2 după Tesla la rezultatele întregului an pentru numărul de maşini electrice vândute. La nivelul încasărilor BYD şi profitului, lupta va fi intensă, întrucât şi Tesla e protejată de diversitatea domeniilor generatoare de profit pentru ea, de la bateriile Megapack şi Powerwall până la noile perspective din anii următori, cu roboţii Tesla.