Producătorul român Softronic construieşte încă o fabrică de locomotive la Craiova, alături de cea actuală
28 Noiembrie 2024, 09:38 Redacţia PiataAuto.md
Softronic, producătorul român de locomotive care a menţinut această industrie vie în Craiova după falimentul Electroputere şi care şi-a făcut o reputaţie admirabilă în ultimii ani prin locomotiva Transmontana şi exportul ei către mai multe state europene, inclusiv Suedia, a anunţat acum construcţia unei fabrici noi în Craiova, alături de cea actuală. Anunţul a fost făcut de Sebastian Ghiţă, director comercial la Softronic, pentru Gazeta de Sud, citat apoi de ClubFeroviar şi Hotnews.
Principalul rol al noii fabrici a fi echiparea locomotivelor cu sisteme de baterii, care să asigure propulsia independentă a acestor în zonele gărilor şi depourilor, când acestea sunt manevrate la viteze mici. Până în prezent, pentru aceste manevre se foloseau de obicei locomotive diesel speciale, dar tot mai mulţi operatori feroviari europeni aleg să cumpere locomotive cu propriile baterii, care se pot deplasa independent în aceste situaţii, ceea ce permite operatorului să-şi reducă amprenta de CO2 şi să evite eventuale penalităţi.
Respectiv, cei de la Softronic se adaptează acestei cereri a pieţei şi-şi vor putea echipa locomotivele precum Transmontana cu asemenea sisteme de baterii. Parametrii exacţi ai acestor sisteme sunt deocamdată evaluaţi, inginerii Softronic creând un prototip pentru testări.
Noua fabrică din Craiova reprezintă o investiţie de aproape 10 milioane de euro, conform declaraţiilor directorului comercial Softronic.
Softronic a fost înfiinţată în anul 1999 în Craiova, cu scopul de modernizare a locomotivelor învechite, produse cândva de Electroputere Craiova. Softronic şi-a amenajat propriile hale, dar, inevitabil, a conglomerat o bună parte din priceperea inginerească şi oamenii de la Electroputere, ajutând astfel la păstrarea experienţei formate acolo.
Mai târziu, Softronic a evoluat de la proiecte de modernizări la proiectarea propriilor modele, iar locomotiva electrică Transmontana este deocamdată cel mai de succes model al producătorului român, fiind cumpărată atât în România de operatorul feroviar DB Cargo, cât şi în mai multe ţări europene. Cel mai mare cumpărător al acestei locomotive e Suedia, care are un contract de 100 de locomotive semnat cu Softronic până în 2030, iar o bună parte din aceste locomotive au fost livrate şi operează cu succes în zonele scandinave, fiind proiectate să funcţioneze ireproşabil şi la -40 de grade Celsius!
Transmontana e o locomotivă cu o putere nominală de 6.000 kW şi o putere maximă de 6.600 kW, ceea ce înseamnă aproape 9.000 CP. Acum mai bine de un an, noi publicasem un articol detaliat despre ingineria, parametrii şi istoria creării acestei locomotive româneşti.