Schaeffler, încă un mare furnizor auto, anunţă că va concedia 4.700 de angajaţi la fabricile din Europa şi va închide două fabrici

6 Noiembrie 2024, 13:18
Redacţia PiataAuto.md
Compania Schaeffler, unul din cei mai mari furnizori auto din lume, a anunţat un plan de restructurări majore a activităţii sale pe continentul european, care presupune concedierea a 4.700 de angajaţi la fabricile sale din Europa şi închiderea a două fabrici, fără a menţiona în acest moment care anume din ele vor fi închide. Schaeffler are şi o fabrică în Braşov, România, iar în luna octombrie a fuzionat cu Vitesco, fapt care i-a extins prezenţa în România la patru locaţii, inclusiv Timişoara, Iaşi şi Sibiu, cu peste 8.500 angajaţi în total.
Foto: Fabrica Schaeffler din Braşov

Schaeffler anunţă că din cei 4.700 de angajaţi concediaţi în Europa, 2.800 reprezintă angajaţii de la fabricile din Germania, fiind afectate 10 fabrici din această ţară.
Ceilalţi 1.900 de angajaţi vor fi concediaţi de la alte 5 fabrici din Europa, iar din cele 5 fabrici, 2 urmează a fi închise în totalitate. Schaeffler menţionează că nu comunică acum despre care fabrici e vorba, urmând să anunţe acest lucru la sfârşitul anului.
Germanii menţionează că vor localiza o parte din producţie de la fabricile închise, urmând să angajeze circa 1.000 oameni noi în locaţiile care vor primi volume noi de producţie, iar astfel scăderea netă a numărului de angajaţi va fi de 3.700, ceea ce corespunde cu 3,1% din forţa de muncă a companiei. În urma fuziunii cu Vitesco, numărul total a angajaţilor Schaeffler a crescut la 120.000.
Schaeffler menţionează drept cauză a acestor concedieri şi închideri de fabrici cererea scăzută în mai multe sectoare din activităţile sale de furnizor auto, în special în Europa, ceea e a rezultat în supra capacitate de producţie, mai ales în Germania.
Dacă întrăm în profunzimea celor anunţate de Schaeffler, însă, aflăm că încă trei fabrici din interior Germaniei vor fi închise sau au viitorul incert. În 2022, Schaeffler a cumpărat compania Melior Motion producătorare de transmisii de înaltă precizie, iar acum anunţă că va închide fabrica acelei companii şi caută cumpărător pentru acea unitate de producţie.
Fabrica companiei Ewellix din portul Schweinfurt, Germania, va transfera toată producţia sa la fabrica alăturată din Schweinfurt, aflată la 5 km depărtare, iar după asta va fi închisă. Ewellix e o altă companie cumpărată anterior de Schaeffler, iar odată cu închiderea fabricii din Germania, va fi închisă şi fabrica acesteia din Taoyuan, Taiwan.
Fabrica Schaeffler din Steinhagen are viitorul incert, or, compania anunţă că a agreat cu muncitorii să discute în vederea unei soluţii de viitor pentru aceasta.
De asemenea, o altă cifră care nu e inclusă în cele 4.700 de concedieri vine la departamentele R&D, de cercetare şi dezvoltare, unde fuziunea cu Vitesco dă oportunităţi de „sinergie” şi va genera concedierea a 600 de ingineri de la locaţiile din Regensburg şi Herzogenaurach.
Iar aici compania germană spune că motivul vine din schimbarea cererii din industria auto, care aproape că nu mai are nevoie de proiectarea de componente noi pentru motoarele cu ardere internă, pentru că toţi dezoltă electromotoare şi maşini electrice, şi aproape nimeni nu mai dezoltă motoare noi cu combustie. Iar în rezultat, inginerii care dezvoltau şi proiectau anterior aceste componente nu mai au ce face, dacă e să o formulăm simplu. Iar necesităţile de proiectări noi pentru maşinile electrice sunt mult mai mici, acestea având mai puţine componente.
Schaeffler devine astfel încă un furnizor auto care recurge la concedieri masive din cauza fenomenelor curente din industria auto, după ce în acest an veşti similare au venit de la Bosch, ZF, Valeo, Webasto şi Forvia. Totuşi, chiar dacă nu are cel mai mare număr de angajaţi concediaţi, Schaeffler e primul care anunţă închiderea de fabrici, în Germania şi în Europa. În luna septembrie, unii angajaţi de la fabrica Schaeffler din Braşov au primit notificări despre şomaj tehnic, deci e clar că şi aaceastă fabrică din România se confruntă cu supra capacitate şi, prin urmare, nu e ferită de pericolul de a fi inclusă în lista fabricilor afectate de concedieri sau închideri, deşi, aşa cum menţionam mai sus, Schaeffler n-a nominalizat oficial care fabrici sunt vizate în afara Germaniei.
2
2,401
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!