VW a decis să nu repete greşeala Ford în Europa şi va pune din nou modelul Polo în producţie după o actualizare profundă
23 Noiembrie 2024, 11:35 Redacţia PiataAuto.md
În luna septembrie a acestui an, VW a oprit producţia modelului Polo în Europa, care se asambla la fabrica VW din Pamplona, Spania, declarând, totuşi, că o perioadă acesta va mai fi vândut cu livrări de la fabrica din Africa de Sud, care va exporta exemplarele necesare. Acest lucru urma să fie făcut pe o perioadă relativ scurtă, însă, până la pensionarea totală a modelului, fără vreun succesor. Se miza că viitorul VW ID.2, modelul electric compact cu preţ de 20-25 mii euro, va ocupa mai departe această nişă şi nu va mai fi nevoie de Polo. Dar se pare că între timp şefii VW s-au răzgândit şi au decis să nu repete şi greşeala pe care a făcut-o Ford cu scoaterea lui Fiesta din gamă. VW Polo va fi pus din nou în producţie anul viitor, după o actualizare profundă.
Bine, vorbind foarte obiectiv, Ford a scos Fiesta din gama de modele fără a avea un model electric de aceeaşi talie, care să-i ocupe locul. Singurele sare modele electrice sunt nişte SUV-uri, două din care au apărut mult mai târziu, lăsând un gol imens în gama de modele. Totuşi, VW o apucase pe aceeaşi cale cu anunţuri despre pensionarea lui Passat şi Polo, până când germanii s-au răzgândit şi acolo şi au creat un succesor pentru Passat în caroserie break.
Acum, în contextul actual mai puţin dinamic de vânzări pentru maşini electrice în Europa, în special pentru unele mărci, VW a decis că nu poate exclude din gama sa un model atât de determinant pentru vânzările şi identitatea sa, lăsându-l în producţie cu motoare cu combustie, chiar dacă riscă să nu se încadreze în limitele mai stricte de emisii medii din anul 2025. Informaţia a fost confirmată de Kai Grünitz, şeful de R&D al mărcii şi tot el membru al consiliului de directori, responsabil de dezvoltare tehnică.
El a menţionat că Polo urmează să treacă printr-o actualizare profundă, pentru a se conforma normelor Euro 7, ceea ce ar putea presupune integrarea de sisteme mild hybrid în motoarele sale.
Motoarele care vor primi aceste sisteme, şi foarte probabil singurele disponibile pentru versiunea actualizată a lui Polo sunt 1,0 TSI şi 1,5 TSI. Designul modelului, interior şi exterior, va trece printr-un facelift major, care va da senzaţia similară unei noi generaţii.
Cel mai probabil, versiunea mai condimentată Polo GTI va rămâne pensionată, însă motoarele mai accesibile vor ajuta marca să adune vânzări în Europa, or, nu toate modelele trebuie să fie electrice deocamdată, concluzionează VW.
Foto: VW ID.3 electric
E interesant că actualizarea lui Polo va beneficia, cel mai probabil, şi Skoda Fabia, şi posibil chiar şi Seat Ibiza, germanii conştientizând probabil că în condiţiile actuale de piaţă au nevoie de aceste maşini cu marjă mică de profit, dar care pot fi vândute în număr mare şi pot susţine o eventuală revigorare a situaţiei. Şi aici ne putem aminti de anul 2021 şi 2022, când nu atât modelele electrice, cât criza semiconductorilor i-a determinat pe mulţi producători să devină de-a dreptul răsfăţaţi în profituri cu rânduri imense pentru maşinile lor, şi atunci ei au început a tăia din modele compacte, spunând că dacă oricum trebuie să cheltuie semiconductoarele limitate pe un număr limitat de maşini, e mai bine să producă modele mai mari, cu marjă de profit mai mare, şi să nu le epuizeze pe modelele mici şi neinteresante prin marja de profit mai mică. Şi iată că la doi ani distanţă, când subiectul dominant îl reprezintă concedierile şi închiderile de fabrici, VW îşi aminteşte că salvarea poate fi în vinde maşini mai ieftine şi mai practice celor mulţi.