Volvo anunţă că a reuşit să convingă abia primul şofer din SUA care-şi operează propriul camion să cumpere un model electric
19 Noiembrie 2024, 12:48 Redacţia PiataAuto.md
Volvo e producătorul de camioane care vinde cele mai multe camioane electrice în lume, în unele regiuni având peste 50% cotă de piaţă. Volvo are şi cele mai multe modele electrice, inclusiv camioane de distanţe lungi, iar ele sunt prezent atât în Europa, cât şi în America de Nord sau alte regiuni ale lumii. Totuşi, în pofida acestei poziţii dominante de piaţă, cifrele absolute exprimate în valori numerice sau puse într-un context general nu arată prea impresionant de multe ori. Iar acum aflăm de la Volvo că abia acum compania suedeză a convins primul şofer din SUA care-şi operează propriul camion să cumpere un model electric!
Foto: Primul şoferi operator independent din SUA care şi-a cumpărat un camion Volvo NR Electric
În SUA, există şi companii mari cu flote de camioane cu şoferi angajaţi să le conducă, dar există şi foarte mulţi operatori independenţi, unde şoferul de camion este şi proprietarul camionului şi tot el are şi o companie mică drept statul legal în baza căreia operează. Foarte mulţi şoferi aleg această cale, pentru că, deşi ei devin deja responsabili de ratele la bancă pentru camion şi pentru reparaţii sau mentenanţă, în final pot câştiga mai mult dacă îţi gestionează bine timpul, logistica şi mica afacere în general.
Foto: Volvo VNR Electric, poză simbol
Volvo spune că aproape jumătate din cei 3,5 milioane de şoferi din SUA sunt operatori independenţi, ceea ce e o proporţie foarte mare din piaţă.
Şi mai impresionant, însă, este să aflăm că Volvo nu a reuşit să vândă până acum niciun camion electric din gama sa de distanţe lungi, niciunui operator independent din SUA! Nici măcar un singur camion! Abia acum, la câţiva ani buni de producţie, Volvo a găsit primul şofer operator independent căruia i-a vândut un prim camion electric Volvo VNR Electric!
Situaţia asta e la fel de uimitoare în constatare ca şi cea cu impactul CO2 realizat de toate camioanele electrice Volvo din lume din ultimii 5 ani, care nu echivalează nici măcar CO2-ul emis de o singură navă mare transportatoare de containere, după cum analizam într-un articol detaliat.
Cum a fost convins acest prim şofer operator independent, cu numele de Saldivars Trucking să cumpere un camion electric în loc de unul diesel? O spune chiar Volvo. În California a intrat în vigoare o reglementare care impune norme de emisii pentru toate flotele de camioane, indiferent de mărimea flotei, ce vor să opereze în porturile sau terminalele feroviare din California, astfel încât acestea ar trebui să aibă zero emisii ca să fie lăsate să încarce sau să descarce acolo. Asta a pus presiune mai ales pe operatorii mici, care nu mai pot folosi camioanele lor diesel clasice ca să acceseze aceste terminale logistice.
Tot California, însă, are un program de susţinere a acestor operatori mici cu până la 10 camioane în flotă, dacă ei aleg să-şi înlocuiască modelele vechi de camioane, cu combustie, pe camioane noi cu zero emisii. Astfel, lui Saldivars Trucking i-a fost acceptată o finanţare de 410.000 dolari din partea statului California prin acest program, sumă care pare să o fi depăşit pe cea a preţului acestui camion, dacă nu luăm remorca în considerare. Cei de la Volvo i-au făcut şi lecţii şoferului, ca să-l înveţe să nu se streseze din cauza autonomiei rămase, îndrumându-l cum să o gestioneze mai bine.
Camionul pe care i l-au livrat e un Volvo VNR Electric cu baterie de 565 kWh, ce poate fi încărcată la o putere de până la 250 kW. Încărcarea până la 80% a camionului durează 90 minute, spun cei de la Volvo, dacă priza oferă cei 250 kW de putere. Iar cu 80% din baterie, camionul poate parcurge 275 mile, sau 440 km.
Saldivar planifică să profite de faptul că acum i se a permite accesul în porturile din California şi a face livrări mai ales din aceste centre logistice, estimând că va parcurge cam 200 mile pe zi, iar majoritatea deplasărilor sale sunt pe timp de noapte. Lui i s-au oferit şi un abonament de încărcare la staţiile electrice ale unui depou localizat comod, unde el va lăsat camionul cam pe la 3 dimineaţa, când îşi termină tura nocturnă, şi îl va lua înapoi a doua zi.