A doua navă proprie a chinezilor de la BYD a fost pusă în operare şi a şi pornit spre Europa cu 5.000 de maşini la bord

11 Decembrie 2024, 11:14
Redacţia PiataAuto.md
Producătorul chinez BYD are planuri atât de mari pentru exporturile din toată lumea, încât e singurul producător auto care deţine propria flotă de nave cu care să livreze aceste maşini. Acum un an informam că BYD recepţionase prima sa navă, numită BYD Explorer 1, cu numele de cod H551, ea fiind şi prima navă din lume special adaptată pentru transportul de maşini electrice şi având o capacitate totală de 7.000 de maşini. În ianuarie 2024 a pornit în prima sa călătorie, îndreptându-se spre Europa, iar în februarie 2024 nava acostase deja în mai multe porturi europene, livrând mii de maşini. Doar în Germania, spre exemplu, au fost descărcate 3.000 de automobile BYD. Acum, însă, BYD a primit şi cea de-a doua navă în flota sa, numită BYD Changzhou, care a şi pornit în prima sa călătorie, din nou spre Europa, cu 5.000 de maşini la bord.
Foto: Naa BYD Explorer 1, acostată în Germania la început de an

Prima navă a celor de la BYD a fost construită prin preluarea unei comenzi de la o altă companie şi implementarea unor modificări de proiect la mijloc de proces. Era o soluţie oarecum de compromis, cu un contract de leasing excusiv, dar a fost acceptat de producător, pentru că BYD avea nevoie urgentă de prima navă, într-o perioadă în care transporturile maritime erau în criză.
Ulterior, însă, cei de a BYD au mai comandat alte 7 nave de la zero, cu specificări proprii, şi încă două cu specificări similare primei nave, de 7.000 de maşini, astfel încât să ajungă să deţină o flotă de 10 nave proprii. Ceea ce e curios e că în septembrie 2024 a fost finalizată a doua navă a celor de la BYD, numită BYD Hefei, iar în octombrie a fost finalizează construcţia navei despre care vorbim azi, BYD Changzhou, ambele de 7.000 de maşini capacitate, însă testele maritime de viaţă reală au fost mai rapide la BYD Changzhou, aşa că ea a intrat în operare a doua, deşi e a treia construită pentru BYD. Celelalte 7 nave ale BYD, care mai sunt în proces de construcţie, or fi şi mai mari, având capacităţi cuprinse în 7.700 şi 9.200 automobile.
Foto: Nava BYD Hefei

Nava BYD Changzhou a fost construită la şantierul naval CIMC Raffles din Longkou, China, şantierul aparţinând printr-o entitate subsidiară celor de la China International Marine Containers, sau CIMC.
Noua navă are 199,9 metri lungime şi 38 metri lăţime şi poate adăposti la bord un număr maxim de 7.000 de maşini, fiind adaptată în mod similar transportului de maşini electrice. În prima sa călătorie, însă, nava a fost încărcată cu 5.000 de maşini destinate Europei.
Deşi transportă maşini electrice sau, mai nou, şi plug-in hibride spre Europa, noua navă BYD Changzhou e echipată cu motoare cu propulsie pe bază de gaz natural lichefiat LNG sau combustibil marin.
BYD are în primele 11 luni din acest an vânzări de 3,75 milioane de automobile electrice şi plug-in hibride, având o creştere excepţională, de +40% faţă de anul trecut. Prin urmare, flota sa de nave vine pe fundalul unor creşteri enorme în producţie, vânzări şi exporturi, iar având propriile nave în operare, BYD poate fi mult mai rapid şi consecvent în livrări peste tot în lume, evitând problemele frecvente actuale de congestii sau lipsă de disponibilitate a navelor potrivite, cu timpi lungi de aşteptare până la executarea livrărilor dorite.
2
12,787
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!