BMW a lansat R12S, o motocicletă modernă superbă, cu inspiraţie retro dintr-un model legendar din 1973

8 Decembrie 2024, 19:19
Redacţia PiataAuto.md
BMW a lansat o nouă motocicletă care nu va trezi doar admiraţie instantanee pe străzi, ci şi multe întrebări dacă motocicleta e una clasică sau modernă. Şi asta pentru că noul BMW R12S e desenat cu multă inspiraţie trasă din legendarul model R90S, lansat în anul 1973.
Modelul clasic, din 1973, a fost menit să dea în sfârşit mărci imaginea pe care BMW şi-o dorea în lumea motocicletelor, dar care încă lipsea, de sportivitate şi performanţă. Anterior, motocicletele BMW erau percepute drept durabile dar oarecum utilitare. Însă, în lumea maşinilor, BMW era deja în plină modelare a imaginii sale de sportivitate, după ce modele Neue Klasse prinseseră bine la public, iar la începutul anilor 70 BMW deja era în valul lansărilor versiunilor tot mai performante pentru sedanul BMW 2002. În anul 1973, când a fost lansată motocicleta R90S, BMW lansa şi modelul legendar 2002 turbo, deci imaginea de sportivitate printre maşini luase deja avânt şi era nevoie de un avânt similar şi la motociclete.
Foto: BMW 2002 turbo, lansat în acelaşi an cu motocicleta BMW R90S

Aşa a fost creat R90S, fiind prima motocicletă BMW care putea atinge o viteză de 200 km/h! Ea avea un motor boxer în 2 cilindri, în 4 timpi, răcit cu aer, de 898 cm cubi, care dezvolta 67 CP şi care-i permite motocicletei să accelereze de la 0 la 100 km/h în numai 4,8 secunde! În anul 1973, BMW şi-a impresionant cu siguranţă fanii cu asemenea performanţă, iar motocicleta a devenit rapid adorată de fani, mai ales că-şi păstrase şi calităţile de durabilitate.
Foto: BMW R90S, în interpretarea sa clasică

Motocicleta s-a bucurat de o popularitate enormă, fiind cumpărată şi de cei ce adorau acceleraţii scurte şi întrecerile, întrucât ea făcea un sfert de milă cu start de pe loc în doar 13,5 secunde, dar şi de cei care preferau şi călătoriile mai lungi, ori, performanţa motocicletei o făcea şi plăcută la drum lung.
Iar designul, de cele mai multe ori bicolor, îi reda o personalitate care era deja uşor recunoscută pe paginile de reviste, pe postere şi pe stradă.
Mai apoi, motociclete a avut şi succese în motorsport, fortificându-şi şi mai mult succesul de imagine pe care şi l-a atribuit.
Iar acum BMW face un gest frumos de a onora această motocicletă la 51 de ani de la lansarea originalului. Ca şi modelul legendar, noua R12S e vopsită bicolor şi are şi o carcasă specifică anilor 70 în jurul farului, farul având şi el o formă perfect rotundă, cu inspiraţii retro. Rezervorul, zonele laterale de lângă şa şi aripa spate continuă această imagine superbă cu inspiraţii retro.
Culorile de roşu spre oranj vin de la legendara ediţie Daytona Orange din 1975, dedicată succeselor modelului în cursele de la Daytona de 200 mile de atunci.
Substratul tehnic al noii motociclete cu inspiraţii retro e unul modern, însă, şi se bazează pe modelul R12 nineT. Asta înseamnă că motorul e tot un boxer în 2 cilindri, tot răcit cu aer ca şi originalul şi tot în 4 timpi, doar că acum acesta are aproape 1,2 litri cilindree, sau 1.170 cm cubi dacă e să fim mai exacţi, dezvoltând 109 CP la 7.000 rpm. Cuplul maxim ajunge la 115 Nm la 6.500 rpm.
Ca şi R12 nineT, noul R12S are eşapament din titan, şi poate avea un display digital doar dacă proprietarul optează pentru el în momentul configurării. În caz contrar, motocicleta va veni cu cadrane analogice, ceea ce o face şi mai interesantă ca un posibil viitor model de colecţie.
1
4,679
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!