După Suzuki, şi Honda a creat o maşină accesibilă, la doar 9.400 dolari, echipată impresionant cu elemente de siguranţă

5 Decembrie 2024, 10:14
Redacţia PiataAuto.md
Acum aproape o lună, scriam că Suzuki crease o maşină la preţ de doar 8 mii de dolari, care a reuşit să ia şi 5 stele la testele de siguranţă Global NCAP, un calificativ de o mare raritate într-un asemenea segment de preţ, mai ales că maşina era destinată unor pieţe emergente, precum India, unde producătorii fac foarte des rabat la dotările de siguranţă, pentru că n-au aceleaşi standarde impuse prin lege ca şi în Europa, spre exemplu. Ei bine, acea maşină demonstrase că până şi în zilele noastre, când practic toate automobilele noi s-au scumpit extraordinar de mult, e posibil ca cineva să mai creeze o maşină cu adevărat accesibilă, care să fie şi sigură. Iar acum şi Honda a repetat aproape aceeaşi idee, lansând noua Honda Amaze, tot în India iniţial, la un preţ de doar 9.400 dolari, dar echipată în mod similar cu dotări avansate de siguranţă.
Ca şi Suzuki Dzire, şi Honda Amaze e un sedan compact. Ca şi Suzuki, Honda e echipată cu un motor de 1,2 litri, dar acesta nu mai are 3 cilindri, ca la Suzuki, ci 4 cilindri, şi scoate un pic mai multă putere, la 90 CP, cu un cuplu maxim de 110 Nm.
Vorbim despre un propulsor aspirat, cu 4 valve per cilindru, şi cu sistem i-VTEC, dar cu un sigur arbore cu came. Acest motor a primit cu cutie manuală cu 6 trepte, dar poate fi echipat şi una automată CVT, cu raport continuu variabil.
Preţul noului model porneşte de la 9.400 dolari, sau echivalentul a circa 8.925 euro, pentru dotarea de bază şi ajung la 12.900 dolari în dotarea de top absolut, cu toate echipările posibile bifate, echivalentul a circa 12.250 euro. Ce poate o include o maşină atât de accesibilă în achiziţie în anul 2024? Ei bine, aici încep lucrurile cu adevărat impresionante, întrucât se pare că şi acum există producători capabili să producă maşini accesibile cu adevărat consistente.
În primul rând, Honda menţionează că a proiectat caroseria cu o structură ce-i va proteja excelent pe cei de la bord, avânt celula habitaclului foarte rezistentă şi zone de absorbţie programate, mizând pe un calificativ similar de 5 stele. În al doilea rând, maşina vine echipată standard cu 6 airbag-uri, inclusiv cele de tip cortină, cu centuri de siguranţă cu pretensionare, cu sistem ABS, şi ESC de stabilizare a traiectoriei, cu sistem de asistenţă la frânare de urgenţă şi la pornirea în rampă, dar şi senzori parcare. Tot în dotarea de bază vin 4 geamuri acţionate electric, dar şi farurile LED, faţă şi spate, inclusiv elementele de iluminare nocturnă, deci nu orbim doar de LED-uri pentru luminile de zi. Desigur, şi un sistem de aer condiţionat e standard.
Mai mult ca atât, la interior sistemul multimedia cu display de 8 ţoli, sau 20,3 cm, e unul standard, doar capacităţile lui devin mai avansate în dotările superioare. Însă şi în dotare de bază acesta a avea CarPlay şi Android Auto, spre exemplu.
Deci până şi la 9.400 dolari maşina va avea oricum un interior cu acest display prezent, şi cu toate elementele de siguranţă de mai sus prezente pe ea!
La următorul nivel de echipare, dotările cresc şi mai surprinzător, maşina obţinând deja sistem de frânare automată, de avertizare la părăsirea benzilor, cameră de marşarier, şi conectivitate deplină pentru sistemul multimedia, sistem audio mai bun şi multe altele. La cutia automată maşina are şi sistem de pornire de la distanţă a motorului! Iar sistemul de climatizare e automat deja. Şi există şi un wireless charger la interior.
În preţul de vârf, de 12.900 dolari, maşina are deja până şi sistem de cruise control activ, iar sistemele de siguranţă sunt înglobate de întreg spectrul de tehnologii Honda ADAS, disponibil şi pe multe alte modele multe mai scumpe ale Honda, vândute la nivel internaţional. În acest sistem maşina nu doar atenţionează despre părăsirea benzii, ci intervine cu corecţii în volan.
Deci, se pare că până şi în timpurile noastre e posibil ca cineva să lanseze maşini atât de bine echipate, sigure, şi foarte accesibile în preţ. În Uniunea Europeană, conform reglementărilor de siguranţă de aici, maşina ar trebui să fie vândută minim în dotarea medie, ca să aibă frânare automată inclusă, obligatorie prin lege în UE, dar şi această versiune în India costă puţin peste 10.000 euro. Dacă ar apăra în Europa un asemenea model Honda, la puţin peste 10.000 euro, cu asemenea echipă. Şi la 12.250 euro în dotarea de vârf, maşina ar deveni cu siguranţă foarte rapid una deosebit de populară.
Doar motorul de 4 cilindri, foarte simplu în construcţia sa, ar putea să nu se prea încadreze în normele de emisii. Şi asta chiar dacă maşina e foarte uşoară, având mai puţin de 1.000 kg de masă proprie, cu toate dotările pe ea, inclusiv cu cutie automată. Consumul oficial declarat e de 5,4 litri/100 km pentru cutia manuală şi 5,1 litri/100 km pentru cutia automată CVT, datorită menţinerii motorului mult mai mult în zona celor mai eficiente turaţii.
5
45,671
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!