După Suzuki şi Honda, şi Skoda a creat o maşină accesibilă, la doar 9.100 dolari, echipată impresionant cu elemente de siguranţă
17 Decembrie 2024, 13:26 Redacţia PiataAuto.md
În ultimii ani, maşinile noi s-au scumpit atât de mult, încât aproape că nu mai există modele care să coste mai puţin de 20 mii de euro sau dolari, iar modele care anterior puteau fi cumpărate între 20 şi 30 mii acum au ajuns să cost 40-50 mii adeseori. Şi totuşi, în toată această vâltoare a preţurilor mari, există producători care au înţeles că e în continuare mare nevoie de maşini foarte practice şi accesibile. La început de noiembrie scriam că Suzuki a creat o maşină de doar 8.000 dolari, care a mai reuşit să ia şi 5 stele la siguranţă la Global NCAP, iar acum două săptămâni scriam că şi Honda a lansat un model la preţ de doar 9.400 dolari, echipată cu elemente impresionante de siguranţă. Ei bine, acum şi Skoda a creat o asemenea maşină accesibilă, care costă chiar mai puţin decât Honda, şi mai are şi siluetă de SUV, la un preţ de 9.100 dolari. Modelul a fost pus în producţia de serie în India.
Marele neajuns al acestor modele e că ele nu vor ajunge pe piaţa din Uniunea Europeană, ci vor fi vândute în India alte pieţe cu mai puţine reglementări de emisii. Noul SUV are denumirea de Skoda Kylaq, imaginile acestuia fiind dezvăluite ceva mai devreme, însă startul producţiei de serie a fost dat abia acum.
Cele două modele japoneze de la Suzuki şi Honda aveau motoare simple, aspirate natural, cu 3 cilindri în cazul lui Suzuki şi 4 cilindri în cazul ui Skoda, cu puteri de până la 80 şi 90 CP. Noua Skoda Kylaq, însă, e echipată cu un motor turboaspirat în 3 cilindri 1,0 TSI, care dezvoltă 115 CP.
Puterea e trimisă punţii faţă, maşina neavând nici măcar opţional tracţiune integrală. Dar ea poate avea o cutie manuală cu 6 trepte sau una automată. Şi poate prinde o viteză maximă de 188 km/h, cu o acceleraţie de la 0 la 100 km/h de 10,5 secunde.
Noul model ceh are 3.995 mm lungime, dar are un design ce-l face să pară mai impozant. E destul de spaţios la interior, însă, şi are şi un portbagaj mare, tipic Skoda, de 446 litri cu poziţia normală a scaunelor.
Elementele de siguranţă sunt foarte impresionante, după cum spunea, iar multe din acestea sunt atât de generoase pentru că producătorii au ales s-o facă benevol, după ce anterior mulţi dintre ei vindeau maşini foarte rarefiat echipate pe asemenea pieţe, iar Global NCAP le dădea un număr infim de stele. Asta a devenit cumva o ruşine publică pentru producători renumiţi, iar acum aceştia au început a demonstrat că au mai multă grijă de oamenii care trăiesc în acele regiuni şi aleg maşini mai accesibile.
Astfel, noul model Skoda e echipat standard cu 6 airbag-uri, ABS, sistem de stabilizare ESC, distribuţie electronică a forţei de frânare, sistem anti derapaj, diferenţial blocabil electronic, şi chiar frâna automată la identificarea obstacolelor — o dotare pe care o vedem adeseori fie doar în echipările de vârf, fie doar în Europa, acolo unde ea a devenit obligatorie.
Skoda spune că 25 de sisteme de siguranţă sunt prezent standard pe toate versiunile noului model, iar cât de echipată e la siguranţă, acest model ar avea toate şansele să fi omologat şi în Europa. Şi cum motorul de 1,0 TSI nu e deloc străin de Europa, nu putem să nu concluzionăm că maşina asta ar fi perfect potrivită să fie vândută şi în UE, iar decizia de a o vinde sau nu va fi una mai mult comercială a producătorului. Însă, cel mai probabil, nu vom vedea acestor model pe aici, pentru că la 9.100 dolari preţ de start, echivalentul a 8.700 euro, ar fi o concurenţă care ar face modelele mai mari precum Kamiq, Karoq sau Kodiaq să pară exorbitant de scumpe, şi asta chiar dacă preţul s-ar mai mări din cauza taxelor de import.
Iar pentru că noul SUV se lansează pe pieţe emergente, cu drumuri mai rele şi condiţii mai dure de exploatare, cehii spun că au testat noul Kylaq pe distanţe cumulate de 800.000 km pe drumurile din India, la temperaturi de la -10 la +85 grade Celsius, ultimele fiind simulate în laborator, probabil. Deci, maşina ar trebui să fie foarte rezistentă în suspensie şi alte componente cheie.
Iar la interior ea oferă toate tehnologiile obişnuite multimedia, cu conectivitate Apple CarPlay şi multe altele, astfel încât această Skoda ne aminteşte efectiv că atunci când vrea, un producător poate scoate pe piaţă o maşină impresionant de decentă şi bine echipată la un preţ aproape incredibil. Şi dacă în India a posibil, de ce ar fi atât de diferită situaţia aceloraşi mărci cu maşini vândute în interiorul UE? Dacă la Suzuki şi Honda puteam indica o posibilă inadmisibilitate la normele de ecologie, aici e vorba de un motor pe care Skoda l-a vândut mult timp în UE. Cine ştie, poate duce aceste lansări va ajunge vreun producător să vândă modele similare şi în Europa? Cert e că acest nou SUV Skoda de doar 9.100 dolari e excepţional de bine echipat pentru aceşti bani!