Hyundai a lansat noul Palisade, un SUV imens cu până la 9 locuri la bord şi motoare cu combustie
8 Decembrie 2024, 09:37 Redacţia PiataAuto.md
Hyundai a lansat, deocamdată doar în Coreea de Sud, noua generaţie Palisade, care e un SUV imens cu forme rectangulare, ce-l fac să pară a paralelă în lumea motoarelor cu combustie a electricului Ioniq 9, lansat cu doar câteva zile în urmă. Pe lângă dimensiunile uriaşe ale noului Palisade şi accentul mult mai vizibil spre lux, cel mai interesant condiment al noului model e faptul că acesta poate dispune de până la 9 locuri la bord, în 3 rânduri de scaune. Iar asta înseamnă trei scaune şi în faţă.
De fapt, din imaginile publicate acum e foarte greu să se înţeleagă unde ar putea fi localizat al treilea loc din faţă, întrucât există o consolă centrală mare şi lată. Dar există un indiciu — consola pare să fie elaborată exact după modelul consolelor spate din limuzine luxoase, care se pot ridica, pentru a căpăta rol de spătar, descoperind şezutul. Exact asta pare să fie formula şi în noul Palisade — scaunul central e foarte iscusit ascuns şi e folosit efectiv foarte rar, atunci când apare al 9-lea pasager la bord. Evident, pentru el trebuie să existe şi o centură de siguranţă, probabil încadrată în plafon.
Designul exterior al noului Palisade are forme rectangulare similare cu Ioniq 9, iar blocurile optice sunt de-a dreptul imense, repetând liniile grilei centrale.
Din lateral, maşina aproape că aminteşte de Range Rover, datorită montanţilor negri şi a unor unghiuri similare la zona posterioară. Acolo, la posterior, montanţii sunt acoperiţi de crom, liniile cărora sunt continuate frumos de barele de pavilion. E cât se poate de clar, deci, că Hyundai mai face un salt ambiţios în ierarhia premium.
Lungimea totală a noului SUV e de puţin peste 5 metri, cu un ampatament de circa 2,90 metri, iar la o asemenea mărime imensă doar jantele de 21 de ţoli puteau arăta suficient de bine încât să dea proporţiile dorite.
Hyundai n-a dezvăluit deocamdată toată lista de motoare şi date tehnice, dar sud-coreeni estimează că noul model a face uz de un motor de 2,5 litri în 4 cilindri, drept opţiune incipientă şi un motor V6 de 3,5 litri pentru cei care vor fi mai generoşi în buget.
Apropo, noul Palisade are toate comenzile de condus, inclusiv levierul cutiei de viteze automate, montate pe volan, confirmând încă o dată că rolul cotierei e unul static, ca aceasta să poată fi ridicată fără a pierde accesul la comenzi şi butoane poziţionate pe ea. Designul planşei de bord e unul ce aminteşte de modelele retro americane, cu o fâşie superioară care continuă pe lateral şi, chiar dacă modelul are două display-uri mari şi toate tehnologiile digitale moderne, ele sunt foarte iscusit integrate în noul design cu mici inspiraţii retro. De altfel, comenzile de climatizare şi cele de condus sunt organizate pe butoane fizice, nu pe display-uri cu apăsări senzoriale.