În timp ce alţi producători germani închid fabrici, concediază, şi se plâng pe vânzările modelelor electrice, BMW marchează recorduri de producţie la maşini electrice
27 Decembrie 2024, 11:55 Redacţia PiataAuto.md
BMW demonstrează un adevărat paradox în industria auto germană. În timp ce aproape toţi marii producători germani se plâng şi pe vânzările generale, dar mai ales pe vânzările de maşini electrice, în timp ce aceste cifre îi determină să concedieze oameni sau chiar să închidă fabrici, BMW marchează recorduri de producţie de maşini electrice şi continuă a fi desemnat drept cel mai atractiv angajator în Germania.
Mercedes se plânge pe cererea extraordinar de mică pentru gama sa de maşini electrice, ceea ce i-a făcut să renunţe la dezvoltarea de platforme mari viitoare şi să suspende construcţia a două fabrici de baterii în parteneriat cu Stellantis. Audi se plânge pe o cerere care scăzut brusc pentru gama Q8 e-tron şi din această cauză a închis fabrica din Bruxelles, unde era produs acest model, şi a anunţat concedierea a peste 4.000 de angajaţi în Germania, inclusiv ingineri. VW e deja notoriu în problemele sale majore din Germania, iar de curând, chiar dacă a evitat închiderea a 3 fabrici, a convenit oricum cu sindicatele să concedieze 35.000 de angajaţi. Iar problemele au ajuns şi la Porsche, care se confruntă cu o cerere mică pentru Taycan, cu un start slab al noului Macan electric şi cu vânzări în scădere în China, astfel că 8.000 de angajaţi sunt vizaţi de posibile concedieri.
Pe acest fundal, BMW a marcat la mijloc de decembrie 100.000 de maşini electrice produse doar la fabrica din Regensburg, iar datorită lor, cifra totală de producţie pentru acest an va depăşi planul de 300.000 de automobile produse la această fabrică.
La fel de impresionant e că cele peste 100 mii maşini electrice fabricate aici reprezintă doar modelele electrice iX1 şi iX2, pentru că doar ele sunt produse la această fabrică, alături de modelele cu combustie şi hibride din gama X1 şi X2.
Alte modele electrice ale BMW sunt fabricate în multe alte locaţii din lume — spre exemplu SUV-ul electric iX e fabricat la Dingolfing, la fel ca şi i5 şi i7. Iar i4 e produs în Munchen. Deci toate aceste modele cuantifică separat în numărul de maşini electrice produse de BMW.
Desigur, rămâne să vedem cifrele finale pentru întregul an, dar pentru primele 9 luni grupul BMW raportase o creştere de 19,1% pentru vânzările sale de maşini electrice, faţă de perioada similară a anului trecut, ceea ce confirmă acelaşi tablou optimist al celor de la BMW la capitolul maşini electrice, într-un contrast puternic cu restul producătorilor germani.
Deci, e clar că BMW face ceva diferit şi bine faţă de alţi producători. Pe de o parte, nu-şi neglijează fanii de maşini cu combustie pe cât e posibil în contextul actualelor reglementări şi întreţine pasiunea lor cu modele precum M2, M3 şi M4. Pe de altă parte, la maşinile electrice BMW nu a anunţat niciodată în ultimii ani tăieri drastice sau renunţări la dezvoltări de platforme, ci continuă să dezvoltă o întreagă familie nouă de modele electrice mult mai avansate în inginerie, în familia Neue Klasse, iar asta nu subminează încrederea cumpărătorilor în modelele actuale BMW, ci dimpotrivă, o fortifică.
Iar atunci când a trebuit să facă ajustări în furnizorul viitoarelor baterii, renunţând la Northvolt, a făcut pentru că a identificat probleme la Northvolt mult mai înainte ca alţii să le observe, iar schimbarea de macaz a avut loc spre baterii şi tehnologii Rimac, viitoarele modele având astfel garantate tehnologii excelente şi arhitectură de 800-900 volţi. Iar anul 2025 va aduce şi acele viitoare modele din gama Neue Klasse, primul fiind succesorul electric al lui Seria 3, alături de un SUV de talie similară.
Situaţia celor de la BMW demonstrează pur şi simplu că, deşi condiţiile sunt dificile pe piaţă într-adevăr, iar schimbările majore, problema nu e doar în maşini electrice, ci în ce fel de maşini electrice fabrică un producător şi cât de consecvent e în a elabora produse tot mai bune şi mai bune şi a transmite această încredere cumpărătorilor săi. Chiar dacă BMW încă nu are tocmai cele mai avansate maşini electrice din lume, ci abia le pregăteşte, acţiunile sale de până acum au fost deja mult mai corecte şi consecvente decât ale altor producători germani, iar angajaţii BMW nu doar că nu sunt concediaţi şi nu simt frica închiderii fabricilor, ci califică BMW drept cel mai bun angajator din Germania, conform barometrului Trendence Professionals, care e unul de referinţă în această ţară. Şi studenţii văd BMW drept cea mai dorită companie în care să lucreze acum.