Modelul electric chinezesc Maextro S800, care concurează cu Rolls-Royce, va avea o versiune plug-in hibridă cu autonomie uriaşă

10 Decembrie 2024, 10:24
Redacţia PiataAuto.md
Săptămâna trecută menţionam într-un articol China că ar fi găsit calea cum să ocolească taxele mari de import la maşinile sale electrice în UE, prin crearea de modele plug-in hibride cu autonomie pur electrică foarte mare. E la fel de adevărat că aceste maşini au popularitate şi în China, şi în alte regiuni pentru publicul care mai are reticenţă faţă de maşinile pur electrice. Şi e cert că aceste tendinţe se accentuează foarte mult în ultimele luni, cu autonomii tot mai mari. Acum şi modelul chinezesc Maextro S800, creat de Huawei şi JAC şi lansat iniţial doar ca un concurent electric în liga lui Rolls-Royce, a fost anunţat acum şi cu o versiune plug-in hibridă cu autonomie uriaşă.
Astfel, noua limuzină chinezească de 5,5 metri lungime va avea tocmai 3 electromotoare în versiunea sa pur electrică. Puntea faţă a fi pusă în mişcare de un motor de 160 kW sau 218 CP, în timp ce puntea spate va avea câte un electromotor de 237,5 kW, sau 323 CP. Dacă ar fi să sumăm puterea celor trei electromotoare, ajungem la o valoare cumulată de 864 CP!
Toate cele 3 electromotoare sunt concepute de producătorul de electronice Huawei, care, ca şi Xiaomi, e puternic implicat în producţia de maşini electrice, doar că deţine mai multe mărci auto, fiecare din ele produsă în colaborare cu un alt producător cu experienţă ceva mai mare din China.
Versiunea plug-in hibridă va avea acelaşi motor de 218 CP pe puntea faţă, însă în spate va fi amplasat un singur motor, de 230 kW sau 313 CP. În sumă, puterea va fi de 531 CP.
Ca şi la alte modele plug-in hibride chinezeşti, roţile nu sunt propulsate direct de motorul cu combustie, pentru a păstra aceeaşi forţă şi cuplu dar de electromotoare, în timp ce motorul cu ardere internă e doar o adiţie cu rol de generator, care să încarce bateria după epuizarea ei. Iar asta face ca versiunea plug-in hibridă a lui Maextro S800 să aibă un motor cu combustie de doar 1,5 litri, în pofida dimensiunilor de 5,5 metri ale maşinii.
Motorul poate asigura producţia a 115 kW de electricitate în timp real, cu care va încărca bateria periodic după epuizarea energiei din aceasta. Iar bateria nu va fi epuizată prea repede, întrucât versiunea plug-in hibridă are o capacitate de stocare de 63,26 kWh, similară cu unele maşini electrice de talie medie.
Partea cea mai interesantă e că această baterie îi asigură maşinii o autonomie în regim electric cuprinsă între 272 şi 371 km! Cu până la 371 km autonomie, maşina poate fi efectiv exploatată ca una electrică în 98-99% din timp, şi doar foarte rar îşi va porni acel motor cu ardere internă pentru generare de electricitate.
Bateria e furnizată de CATL şi promite o putere de încărcare foarte mare, echivalentă cu modelele electrice, deşi nu e specificată o valoare exactă a puterii. Însă la 63 kWh de capacitate, încărcarea ar trebui să dureze maxim vreo 15 minute chiar şi cu o tehnologie relativ medie pentru bateriile din China.
Această combinaţie nouă oferită de producătorii chinezi de autonomie electrică foarte mare şi timp scurt de încărcare e ceea ce lipsea plug-in hibrizilor prezenţi în Europa de mai bine de 10 ani. Aceste maşini erau mult mai grele decât cele cu combustie şi puteau rula adeseori în regim electric doar 30-50 km, insuficient chiar şi pentru o zi uzuală de deplasări urbane pentru mulţi proprietari. După pornirea motorului cu combustie, care propulsa direct roţile, consumul devenea imediat foarte mare, din cauza motorului relativ mic, turbo, şi a greutăţii mari a maşinii. Deci, până acum aceste maşini aduceau mai degrabă dezavantajele din două lumi, electrice şi cu combustie, decât să combine avantajele lor. Cu o autonomie de 371 km, însă, tabloul se schimbă foarte mult în direcţia unei maşini care chiar încearcă să combine avantaje unei maşini electrice şi a celor cu combustie, făcând exploatarea acestui mix final mult mai interesantă decât până acum.
0
4,548
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!