Toyota a lansat noul Hilux Rangga, un SUV accesibil, ce pare a fi creat pe baza unor desene copilăreşti
17 Decembrie 2024, 16:54 Redacţia PiataAuto.md
După ce în ultima lună mai mulţi producători au lansat maşini foarte accesibile pentru unele regiuni mai puţin restrictive ale lumii, precum Suzuki, Honda, iar azi scriam şi despre Skoda, acum iată că şi Toyota se alătură acestei tendinţe într-un mod mai neobişnuit şi lansat noul Hilux Rangga. Noul model e un SUV creat pe baza unui pick-up ce costă doar 11.000 dolari, dar designul său pare a fi creat pe baza unor desene copilăreşti, schiţate pe masa din bucătărie
Noul model a vrut să arate impozant în faţă, în stilul lui Land Cruiser Prado, adoptând linii similar de rectangulare, dar imediat ce e privit din lateral tot aspect interesant se disipă ca praful. Geamurile sunt un zigzag nemaivăzut, care porneşte în două scări de la uşa faţă, apoi tot urcă în trepte până la posterior. Iar roţile au rămas mici şi puse acolo doar funcţional, fără mari integrări armonioase.
Dar tocmai asta îl face neobişnuit, iar când mai aflăm şi cât costă şi ce scop are, parcă existenţa noului model începe a fi mult mai justificată. Maşina e construită pe o platformă mai veche de Hilux, produsă în Indonezia, şi ia o caroserie care să poată adăposti 3 rânduri de scaune, în timp ce maşina e capabilă să înainteze pe drumuri foarte rele.
Astfel, suspensia spate e una cu foi de arcuri, iar puntea de acolo e rigidă, fiind proiectată pentru longevitate. Acea punte spate e singura care dispune tracţiune, deci tracţiune integrală nu există nici măcar opţional, pentru că nu e foarte mari nevoie de ea în Indonezia, pe o maşină gândită în primul rând practic, ci mai degrabă e necesară garda la sol mare şi durabilitatea suspensie.
Toyota oferă două motoare la alegere — unul pe benzină, de 2,0 litri şi 139 CP, iar altul diesel, de 2,4 litri şi 150 CP. Cutia poate fi una manuală cu 5 trepte sau automată. Şi, după cum se poate intui din aspectul maşinii, construcţia e una pe cadru dur.
Foto: Pick-up-ul pe baza căreia e creat nol model
Noul Toyota Hilux Rangga nu va ieşi în această formă de la fabrica indoneziană, ci o va părăsi în formă de pick-up, după care va merge la atelierul New Armada din Indonezia, care va face toate modificările, iar ulterior acele exemplare vor fi vândute prin dealerii Toyota din ţară.
Problema e că toată această logistică de acum îi va mări preţul şi acesta se va depărta de la cei 11.000, cât costă pick-up-ul pe care se bazează. Unele informaţii preliminare spun chiar că această nouă creaţie bizară Toyota ar putea costa peste 20.000 dolari, ceea ce în Indonezia a însemna oricum aproape jumătate faţă de cât costă o Toyota Fortuner. Însă, dacă cererea a fi mare şi va exista o producţie la scară mai mare, atunci preţul ar putea coborî şi simţitor sub 20 mii dolari.