Toyota a lansat noul Urban Cruiser electric, care debutează cu baterie LFP, motoare Bosch şi promite un preţ accesibil în Europa

13 Decembrie 2024, 12:13
Redacţia PiataAuto.md
Toyota a făcut o lansare surpriză în Europa, dezvăluind noul Urban Cruiser, model care s-a transformat într-un SUV electric ultra-compact, care vine cu parametri modeşti, dar care pune un mare accent pe un preţ final accesibil, fiind echipat şi cu o baterie LFP ca să poată atinge acest scop. Prin urmare, noul model va concura într-o ligă cu Citroen e-C3. Însă surpriza pentru fanii Toyota era oarecum aşteptată, întrucât acum o lună scriam despre lansarea lui Suzuki eVitara şi scriam încă atunci că modelul va avea o paralelă şi în gama Toyota.
Chiar dacă primul său SUV electric, bZ4X, a fost însoţit de probleme tehnice majore la lansare, şi rechemări, Toyota a avut oricum vânzări bune în multe ţări europene, precum cele scandinave, oamenii având încredere în imaginea Toyotei. De asemenea, în acest an Honda are parte de un succes neaşteptat cu SUV-ul electric Prologue, care e relativ mediocru în parametrii săi tehnici, dar care e echilibrat în ceea ce oferă, raportat la preţ, iar americanii au avut încredere în imaginea Honda şi i-au asigurat acelui model vânzări extraordinar de bune. Prin, urmare, Toyota a învăţat lecţii din această experienţă şi vine acum să cucerească piaţa europeană cu un nou SUV electric pe care să şi-l poată permite aproape oricine, încurajat de încrederea în fiabilitatea Toyota.
Foto: Toyota bZ4X în Norvegia

Noul Urban Cruiser e ceva mai mare decât Yaris Cross, ultimul fiind un modele hibrid care s-a bucurat de o mare popularitate în Europa. Urban Cruiser măsoară 4.285 mm lungime, deci e similar în lungime cu Golfurile din ultimele generaţii. Având şi o siluetă de SUV, Toyota speră să fructifice din plin un segment care e pe placul preferinţelor europene.
Ampatamentul măsoară 2,70 metri, ceea ce ar fi cam cu 7-10 cm mai mult decât maşinile cu combustie din acest segment, iar asta va favoriza spaţiul disponibil pe bancheta spate pentru pasagerii de acolo.
Noul Urban Cruiser va face uz doar de baterii LFP, cel mai probabil produse tot în China, ca şi în cazul lui Suzuki. Ele nu vor fi foarte mari în capacitate — de 49 kWh în versiunea incipientă şi de 61 kWh în cele două versiuni superioare, aceşti parametri fiind identici şi la Suzuki eVitara.
Toyota nu comunică autonomia acestui model, la fel cu n-a făcut-o nici Suzuki. Dar e clar că se mizează pe faptul că SUV-ul final va fi relativ uşor şi eficient, probabil ţintindu-se n consum de circa 15-16 kWh/100 mm, şi o autonomie de circa 300 km în fişa oficială pentru versiunea incipientă şi peste 400 km pentru cele cu bateria mai mare.
Şi electromotoarele sunt exact aceleaşi ca şi pe Suzuki eVitara, venind de la Bosch cu toate elementele asociate, cu invertor şi reductor, în unităţi eAxle. Bosch are deja asemenea unităţi eAxle create şi pentru platforme de 400 volţi, şi pentru cele de 800 volţi, cu puteri cuprinse între 50 kW şi 300 kW per motor. Aceste electromotoare pot atinge 16.000 rpm la 400 volţi sau 18.500 la 800 volţi. Sunt departe de cele de 20-22 mii rpm sau chiar până la 25-27 rpm de pe modelele electrice cu inginerie de top, dar pentru un asemenea SUV electric care se doreşte accesibil Toyota a considerat că e suficient.
Versiunea cu baterie incipientă de 49 kWh şi cu tracţiune faţă are un motor de 106 kW putere, sau 144 CP. Următoarea în ierarhie e o versiune cu tracţiune faţă, dar cu baterie de de 61 kWh, care dispune deja de un electromotor de 128 kW sau 174 CP.
Există şi o versiune cu tracţiune integrală şi două electromotoare, cel din faţă având 128 kW, iar cel din spate — 48 kW. Doar că bateria n-are putere să asigure un flux de curent de 128+48 kW, aşa că puterea totală a fi imitată la 135 kW sau 184 CP.
Aşadar, vorbim de o inginerie relativ limitată şi modestă în parametri, dacă e să judecăm după tehnologiile actuale din lumea maşinilor electrice. Dar Toyota şi-a dorit exact asta, o maşină cu parametri raţionalizaţi, care să poată fi vândută la un preţ cuceritor în Europa şi care să facă vânzări în număr mare.
5
5,229
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!