Un proprietar de Tesla Cybertruck s-a pomenit cu o scurgere de ulei la un electromotor din cauza unei mici pietre şi cu o factură de peste 7.500 dolari pentru reparaţii în afara garanţiei
4 Decembrie 2024, 10:08 Redacţia PiataAuto.md
Un proprietar de Tesla Cybertruck, pe nume Joey Arrowood, din Michigan, SUA, a fost uimit să constate de curând că o singură piatră minusculă a putut să-i provoace o pagubă de peste 7.500 dolari la maşina sa, nimerind într-un loc vulnerabil al maşinii electrice doar în urma unui condus pe drumuri acoperite cu pietriş.
Poză simbol cu Tesla Cybetruck
Joey şi-a comandat maşina sa în decembrie 2023, ea fiind un Cybertruck Cyberbeast Foundation Series. A primit-o în luna iunie şi de atunci a parcurs abia 9 mii mile cu ea, deci nici 15.000 km.
Foto: Tesla Cybertruck, deţinută de Joey Arrowood
Joey munceşte drept operator contractat independent pentru mentenanţa reţelelor electrice şi a utilajelor de reţea, prin urmare trebuie să iasă adeseori pe drumuri lăturalnice pentru a ajunge la locaţiile unde se află diferite noduri de conexiune ale reţelelor electrice. Tocmai de asta şi-a luat un pick-up, înlocuind un pick-up precedent. Şi pentru că înţelege atât de bine ingineria pe care o poate asigura electricitatea, a avut încredere în Cybertruck.
Maşina a funcţionat bine până de curând, când proprietarul de Tesla a observat o pată de ulei în spate, în timp ce se apropia de automobilul său. Aparent, ar fi ceva total atipic să găseşti scurgeri de ulei la o maşină electrică, însă modelele cu inginerie mai avansată au electromotoare răcite cu ulei, la fel ca şi reductoarele. Iar scurgerea la Tesla lui Joey venea de la unul din electromotoare, amplasat pe puntea spate.
Acesta şi-a dus maşina la cel mai apropiat service Tesla, din Clarkston, Michigan, ea fiind încă în garanţie. Maşina a fost ridicată şi inspectată, descoperindu-se că o mică piatră a ajuns în spaţiul dintre carcasa electromotorului şi structura subcadrului, de care se fixează suspensia. Acea piatră, ajunsă acolo, a tot erodat carcasa electromotorului până la spart-o şi a generat scurgerea de ulei.
Foto: Piatra care a provocat defecţiunea pe Cybertruck
Cum a ajuns piatra acolo cei de la service-ul Tesla nu au explicat-o în mod clar, dar e cât se poate de evident că, dată fiind localizarea, acea piatră mică putea ajunge oricând la orice ieşire pe drum acoperit cu pietriş. Paradoxul e că formele proiectate acolo au permis pietrei să ajungă şi să se reţină acolo, provocând acestei daune.
Foto: Urmările provocate de piatră în carcasa electromotorului
Lui Joey i s-a spus, însă, că defecţiunea produsă nu e acoperită de garanţie. Reparaţia recomandată în acest caz de Tesla e înlocuirea întregii unităţi, cu electromotor şi reductor, care costă 7.660,55 dolari, iar costul trebuie plătit fie de proprietar, fie de o companie de asigurare, dacă maşina avea o asigurare care să acopere aceste riscuri.
Joey şi-a făcut publică problema pe un grup de pasionaţi şi proprietari de Cybertruck, spunând că adoră maşina, dar făcând apel la Tesla să acopere această defecţiune prin garanţie şi cerând totodată sfatul altor proprietari şi pasionaţi. Mulţi i-au spus că o simplă sudură punctată în acea zonă unde piatra a spart carcasa ar rezolva problema cu costuri foarte mici, după care ar trebui să se toarne ulei noi în electromotor, iar maşina ar putea merge mult şi bine, fără a necesita înlocuirea întregii unităţi.
Acesta s-a arătat interesant şi de o asemenea posibilă soluţie, dar întreaga situaţie e cumva un motiv de îngrijorare pentru cei care deţin un Cybertruck şi care şi l-au cumpărat tocmai pentru a fi rugos şi rezistent, poate chiar mai rezistent decât un pick-up obişnuit, iar acum află că o pietricică milimetrică îi poate distruge un întreg electromotor.