Un service VW din SUA nu poate repara un ID.4 electric timp de 7 luni şi jumătate, iar posesorul încă aşteaptă

17 Decembrie 2024, 09:10
Redacţia PiataAuto.md
Orice defecţiune mai gravă, survenită la un automobil aproape noi, e deranjantă, dar atunci când un service oficial nu o poate remedia timp de 7 luni şi jumătate, menţinându-ţi maşina imobilizată, experienţa de proprietar devine foarte amară. Americanul Josh Cowan e unul din cei mai mari fani ai VW din SUA, el şi familia lui deţinând anterior 3 exemplare de Jetta, un Tiguan şi un Atlas, toate cu experienţe bune în exploatare. La începutul acestui an, când a vrut să treacă la o maşină electrică, s-a gândit că un VW ID.4 ar fi o alegere firească, însă experienţa de acum e una cu totul diferită.
Josh a cumpărat o maşină la mâna a doua, fabricată în 2021, dar care avea garanţie acoperită de fabrică. A plătit peste 32 mii dolari pe ea, dar după puţin timp de exploatare au început primele probleme cu VW-ul său electric.
La început, s-a aprins un martor de bord ce notifica despre o eroare la airbag-ul pasagerului. Apoi a început a auzi un sunet ciudat de fiecare dată când apăsa pe acceleraţie în timp ce maşina vira. Aşa că a mers la service-ul oficial din apropiere, Josh locuind în Florida.
Iniţial, dealer-ul a crescut că problema e în elementele pe care e montat electromotorul. Le-a înlocuit pe acestea, dar sunetul n-a dispărut. Atunci service-ul a constatat că e nevoie de o nouă „transmisie”, prin asta probabil se are în vedere cel mai probabil reductorul asociat motorului, or, ID.4 nu are o cutie de viteze propriu-zise, ci doar reductor şi ulterior diferenţial.
Service-ul oficial i-a dat lui Josh un Tiguan drept maşină la schimb, însă problema e că acelaşi service nu poate repara maşina deja de 7 luni şi jumătate încoace, din cauză că VW nu le-ar fi expediat uneltele corecte ca să poată demonta reductorul şi diferenţialul de lângă electromotor.
Şi se pare că orice service-ul nu poate dezasambla componentele fără acele utilaje speciale, ori nu vrea să o facă fără ele, întrucât ar putea încălca protocoale de service ale VW şi apoi n-ar fi acceptată acoperirea prin garanţie a acestei piese. Dar e cert că nici producătorul german nu se grăbeşte să trimită service-ului utilajele corecte pentru ca acesta să poată face asemenea lucrări.
Între timp, maşina stă imobilizată în service de 7 luni şi jumătate, iar VW a şi emis încă două rechemări în service pentru ea. Se pare că au mai fost descoperite probleme cu aceste modele VW — una din ele fiind riscul ca apa să ajungă în interiorul uşii şi să producă un scurtcircuit, care să deschidă uşa în timpul condusului, inclusiv la viteze mari, iar cealaltă fiind legată de deconectarea bruscă a ecranelor şi repornirea or, lăsând şoferii fără vitezometru şi alte informaţii. În cazul acestui exemplar, el nu mai trebuie rechemat în service, întrucât era deja acolo.
Josh spune că dealer-ul i-a oferit o compensare de 3.000 dolari pentru această situaţie, dar el nu vrea s-o accepte deocamdată, gândindu-se că dacă o acceptă, nu va putea să solicite daune mai mari de la producător ulterior. Iar el şi-ar dori ca producătorul german să-şi cumpere maşina înapoi de la el.
În Florida, la fel ca în multe alte părţi ale lumii, există o lege care stipulează că atunci când o maşină aflată în garanţie stă prea mult timp în reparaţii, ea poate fi returnată vânzătorului şi implicit producătorului, dar ea se aplică numai maşinilor cumpărate noi. Cum Josh şi-a cumpărat maşina la mâna a doua, această lege nu i se aplică şi lui.
1
19,366
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!