Zeci de mii de muncitori de la nouă fabrici VW din Germania au intrat în greve de scurtă durată, a câte 2 ore

3 Decembrie 2024, 11:41
Redacţia PiataAuto.md
Circa 66.000 de muncitori de la 9 fabrici VW din Germania au intrat ieri, 2 decembrie, în greve de avertisment a cât 2 ore, oprind liniile de producţie, pentru a protesta astfel faţă de planurile companiei de a închide 3 fabrici în Germania, de a concedia 30.000 de angajaţi şi de a reduce salariilor muncitorilor rămas şi cu circa 10%, anulându-le şi mai multe bonusuri din prezent acestora. Reprezentanţii muncitorilor au încercat să propună managementului săptămâna trecută un plan de reducere a cheltuielilor cu 1,5 miliarde de euro, însă managementul VW a rămas pe poziţia necesităţii restructurărilor profunde prin închideri de fabrici şi concedieri masive, indicând timpurile în schimbare în industrie, şi tranziţia mult mai lentă la mobilitate electrică decât anticipase anterior compania, cu eşecuri pe unele pieţe majore, precum China.
Greva de avertisment de ieri a însemnat oprirea producţiei pentru două ore în tura de dimineaţă, după care tura de seară a oprit producţia cu două ore mai devreme decât sfârşitul programului, mai adăugând încă două ore de stagnare a producţiei la fabricile VW.
Printre fabricile afectate ieri de grevă s-au numărat cea principală din Wolfsburg, unde muncesc în total 70.000 oameni, dar şi fabrica din Hanovra, care mai angajează 14.000 oameni.
Greva a aut lor şi la fabrica VW din Zwickau, cea care a fost reutilată tehnologic acum câţiva ani, fiind acum dedicată exclusiv producţiei de maşini electrice, tot ea fiind, însă, şi fabrica unde au avut loc cele mai multe stagnări de producţie şi concedieri pentru reducerea numărului de muncitori, din cauza cererii slabe pentru modelele electrice ale VW, dar şi din cauza faptului că între timp VW a decis să plaseze familia ID.4 şi în SUA în producţie, lăsând fabrica din Zwickau fără volume importante de comenzi. Cei din Zwickau vor protesta şi azi, în ziua de marţi.
Grevele de avertisment de acum, coorganizate de sindicatul IG Metall, sunt menite să creeze presiune adiţională pentru management de a accepta un compromis cu reprezentanţii muncitorilor, iar aceştia spun că dacă acest compromis nu va fi atins, se va ajunge la greve generale, care vor paraliza activitatea fabricilor, livrările, dar şi o mulţime de procese logistice.
Daniela Cavallo, şefa consiliului muncitorilor de la VW, cea care a reprezentat cu dârzenie interesele muncitorilor până acum şi a fost reprezentanta lor principală în negocieri, a făcut un apel public la acţionarii principali ai grupului VW, familiile Piech şi Porsche, ca aceştia să-şi diminueze dividendele, pentru ca muncitorii să aibă mai puţin de suferit în această perioadă de criză, indicând că din 2014 până în prezent aceste familii au primit mai multe miliarde de euro fiecare drept dividende din succesul VW.
Reprezentantul sindical, Sascha Dudzik, a indicat ieri că nu e corect ca muncitorii să plătească pentru greşelile managementul VW, de la scandalul de emisii Dieselgate care a schimbat paradigma şi imaginea VW, până la problemele de soft şi sau faptul că VW a rămas în urma concurenţilor mai inovaţii pe piaţa din China şi nu mai poate vinde acolo ca înainte.
Problema e, însă, că evoluţia VW în China nu mai e un proces reversibil, or, odată ce chinezii au descoperit că propriile lor maşini le pot satisface pretenţiile şi aşteptările mai bine, chiar dacă VW va face deja maşini bune pentru ei va fi foarte greu să-i mai convingă pe chinezi să nu opteze data viitoare pentru un producător autohton, ci pentru un VW. Iar VW încă nici nu are modele cu care să facă revoluţii în lumea maşinilor electrice, chiar şi noul Porsche Macan EV dovedindu-se un model absolut mediocru în atenţia publicului, care n-a captat cu nimic special atenţia şi care are precomenzi atât de slabe, încât Porsche a decis să nu poate opri producţia lui Macan cu combustie. Abia peste câţiva ani, parteneriatul cu Rivian ar putea naşte nişte maşini electrice cu adevărat fascinante. Însă VW va avea oricum de înfruntat realitatea cruntă a reducerii capacităţilor sale de producţie cam peste tot în lume, cel mai probabil. Iar odată cu asta, inevitabil se va ajunge şi la concedieri, într-o formă sau alta, într-o ţară sau alta.
0
1,544
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!