Am spus adio maşinii din redacţie, Skoda Karoq 2.0 TDI 4x4, la 277 mii km parcurşi, şi e timpul pentru o nouă schimbare
2 Ianuarie 2025, 16:14 Redacţia PiataAuto.md
Încă acum câteva luni, anunţam că am vrea să vindem maşina diesel a redacţiei, Skoda Karoq 2.0 TDI 4x4, ea având pe atunci 260 mii km parcurşi. Apoi a urmat o perioadă în care am pus pauză pe intenţia noastră de a o vinde, deoarece ne-am răzgândit să cumpărăm înlocuitoarea ei pe care o vizam iniţial. Acum, însă, a venit şi acel moment când am spus adio lui Skoda Karoq şi am înmânat-o cu toată satisfacţia în mâinile unei familii de oameni muncitori din Moldova, care şi-a dorit-o cu adevărat şi care a cumpărat-o cu toată încrederea.
Cumpărătorii maşinii îi ştiau istoria parcursului mare şi exploatării şi au zis că preferă o maşină cu parcurs mai mare, dar cu istorie clară şi transparentă, decât să cumpere una din multele maşini care au prin coincidenţă aproape toate câte 140 mii km afişate pe bord. Pentru că ştiau toată această istorie, şi-au dorit să o cumpere direct, fără vreo verificare suplimentară, însă noi am insistat să mergem încă o dată la service-ul oficial Skoda, să-i facem o inspecţie totală şi transparentă, să se vadă starea actuală şi orice mică uzură, să se verifice tot şi să înmânăm noilor proprietari şi toată istoria de mentenanţă tehnică a acestei maşini.
Inspecţia tehnică a confirmat ceea ce ştiam — că maşina e într-o stare tehnică impecabilă, de la motor şi cutie până la sistem de tracţiune integrală şi suspensie. Cei de la service au estimat şi care vor fi următoarele componente ce ar urma să fie înlocuite în următorii mii sau zeci de mii de kilometri — un suport inferior al motorului, peste câteva zeci de mii de kilometri va veni rândul bucşelor de suspensie, iar la următorul schimb al plăcuţelor de frână faţă se a opera şi înlocuirea discurilor de frână, dar şi asta se va face peste mulţi kilometri de acum încolo.
Trebuie să remarcăm că service-ul celor de la Skoda ne-a eliberat o copie printată a cărţii digitale de service, expusă într-un mod foarte informativ, care i-a oferit noului proprietar toată istoria lucrărilor cu parcursul pe care-l avea maşina în acel moment. Spre exemplu, distribuţia motorului a fost schimbată la 209.677 km ultima dată, iar acum la 277 mii se poate spune că există încă o rezervă de circa 60 mii km până la momentul următorului schimb de distribuţie.
Schimbul de ulei în cutia DSG a avut loc la 251 mii km, iar asta înseamnă că următorul ar urma să fie făcut la aproximativ 370-375 mii km, deci maşina mai are o rezervă de aproape 100 mii km până la următoarea asemenea lucrare. Iar cu blocul nou Mechatronik schimbat la acelaşi parcurs, el ar trebui să servească până la aproximativ 500 mii km, judecând după durata de viaţă de 250 mii km a primului bloc. Aşa cum menţionasem anterior, a fost pus un bloc absolut nou, original, comandat prin service-ul oficial.
Maşina a fost diagnosticată şi electronic la service-ul oficial şi a dat o listă enormă de module care au fost verificate, şi toate aveau 0 erori. Până şi bateria de 12V a fost verificată, dar era absolut firesc ca ea să fie excelentă, întrucât am instalat-o nouă abia acum un an şi mai are şi garanţie încă un an.
Starea habitaclului la 277 mii km poate fi văzută din imaginile acestui articol, care sunt făcute cu o zi înainte de vânzarea propriu-zisă a maşinii. Skoda Karoq şi-a păstrat aspectul interiorului bej în mod absolut exemplar, fără urme de eroziuni pe piele sau cute, crăpături. Totul arată impecabil şi am fost mândri să putem înmâna maşina într-o asemenea stare şi noilor proprietari. Avem un respect deosebit pentru aceşti oameni — o familie din raionul Cimişlia, care au o maşină cu care îşi fac muncile de zi cu zi, iar această Skoda va fi pentru ei maşina de ieşiri plăcute, în afara muncii. Şi tocmai pentru că am vrut şi noi să fim siguri că ei conştientizează deplin ce cumpără şi care e starea maşinii, am insistat la această verificare completă şi transparentă. Le-am înmânat maşina cu anvelopele de iarnă Continental pe ea, aflate la ultimul sezon, dar le-am oferit drept bonus şi anvelopele de vară Continental Premium Contact 6, care au rulat pe maşină doar un sezon. Pe deasupra, maşina mai avea încă jumătate de an de asigurare Casco valabilă şi plătită, pe care am transferat-o pe noii proprietari, ca să fie protejaţi de orice riscuri.
A fost, deci, unul din acele momente când vinzi cu toată inima o maşină pe care ai avut-o mult timp şi care te-a servit impecabil. Skoda Karoq a fost cel mai fiabil automobil din tot ce am exploatat acum la un parcurs atât de mare, şi am apreciat maşina asta pe toată durata exploatării. Iar acum ne-am bucurat să cunoaştem oameni care şi-o doresc intens, înţeleg ce cumpără, şi am încercat să le oferim şi aceste bonusuri pentru a le face exploatarea de mai departe plăcută.
Iar acum, odată ce am spus adio acestei maşini, e timpul pentru o nouă schimbare. Atunci, în august, când am scos iniţial maşina la vânzare, planificam să cumpărăm o Skoda Kodiaq de generaţie nouă. Iniţial ne interesam de un Karoq nou, în motorizare identică, dar aflasem că acum e imposibil deja să mai comanzi habitaclu bej şi alte dotări generoase pe care le avea maşina noastră. Apoi fuseserăm îndrumaţi să ne uităm la Kodiaq de nouă generaţie, chiar dacă preţul era mai mare. Însă atunci când a venit nou Kodiaq şi l-am şi luat la un scurt test, într-un alt exemplar, am decis că nu mai cumpărăm acest nou model. A fost o sumă de circumstanţe şi impresii, nu neapărat că ar fi fost o problemă în acel model. Dar am decis că nu o facem şi eventual mai exploatăm Karoq o perioadă.
Cam în aceeaşi perioadă am făcut şi cea mai neaşteptată achiziţie, una din pură emoţie şi pasiune. Am vândut Mercedes C-Class unei alte familii tinere din Teleneşti, noul proprietar ştiindu-i la fel toată istoria de aici, de pe site. Iar în locul lui C-Class am cumpărat un superb BMW M3 Competition, o maşină despre care am relatat sumar atunci când am luat-o, dar despre care abia vor urma multe impresii în format video. În acel context de emoţii intense, Karoq a mai continuat să servească ireproşabil şi a mai făcut 17 mii km între timp.
Iar acum a venit şi timpul unui înlocuitor. Vom spune sincer că am ales deja modelul ce-l va înlocui pe Karoq. E tot un SUV. ŞI pentru foarte mulţi dintre cititori ar putea fi o alegere foarte neaşteptată. Dar despre el, înlocuitorul, vom publica un articol separat, pentru a-i dedica atenţia necesară, pentru că o merită din plin!