Audi a creat un offroader electric cu axe portante şi gardă la sol uriaşă, pentru care a dezvăluit şi parametrii tehnici, tatonând teritoriul pentru un eventual model de serie
28 Ianuarie 2025, 11:00 Redacţia PiataAuto.md
Acum câteva zile, Audi a publicat câteva imagini cu acest Q6 e-tron offroad concept pe paginile sale din social media, fără prea multe informaţii detaliate, specificând clar că e vorba doar de un concept care n-are nimic de-a face cu versiunile de serie. Plăcuţele de înmatriculare păreau disproporţionate, ca şi cum ar fi ataşate doar la etapa de procesare digitală a imaginilor, iar asta a făcut ca modelul să pară unul mult prea teoretic, poate chiar doar generat digital. Însă interesul publicului a fost oricum mare pentru el, iar acum Audi anunţă că acest prototip e construit şi e absolut funcţional, dezvăluindu-i şi toţi parametrii în ceea ce seamănă tot mai mult a o tatonare de teren pentru un eventual model de serie limitată, ce ar concura cu Mercedes G-Class la pătrat.
Noua creaţie electrică are axe portante, ca offroader-ele cele mai capabile şi, din câte ne amintim, e cam prima dată când Audi montează asemenea punţi pe un vehicul. Şi e intrigant că Audi a decis să o facă acum pe un model electric!
Partea şi mai curioasă e că aceste axe portante nu sunt conectate între punţi prin arbori cardanici ai unui sistem de tracţiune integrală. Mai mult ca atât, prototipul nu are două axe portante, cum ar fi firesc, ci 4 asemenea axe, ceea ce le transformă, efectiv, în semiaxe portante.
Aceste semiaxe păstrează configuraţia de suspensie independentă, iar fiecare punte primeşte puterea de la un electromotor, într-o sumă de 380 kW sau 517 CP.
Semiaxele portante au permis mărirea gărzii la sol cu o valoare imensă, cu peste 160 mm în plus faţă de cea normală. Tot ele au permis sporirea esenţială a cuplului disponibil la roată, valoare totală maximă fiind de 13.400 Nm, însă ea e disponibilă doar în regim de boost al electromotoarelor, pe o durată de 10 secunde.
Toate acestea au permis maşinii să fie capabilă de a urca gradiente de 100%, adică la 45 de grade. Şi aceste modificări au fost atinse fără a compromite prea mult autonomia şi eficienţa maşinii, spune cei de la Audi.
Noua creaţie va fi demonstrată public în acţiune în Austria, în staţiunea Kitzbuhel, în week-end-ul din 1 şi 2 februarie. Audi spune că va urmări foarte atent reacţiile publicului şi mai ales a clienţilor actuali Audi la acest prototip, iar acest fapt ne sugerează că germanii se gândesc cât se poate de serios la crearea unui model de serie limitată, care ar mai putea impulsiona imaginea Audi în aceste segmente.