BYD raportează o creştere semnificativă la electrice şi excepţională la plug-in hibrizi în 2024, dar nu a depăşit Tesla în vânzările de maşini electrice
3 Ianuarie 2025, 11:08 Redacţia PiataAuto.md
Producătorul chinez BYD şi-a publicat cifrele de vânzări pentru anul 2024, care arată un tabloul simptomatic pentru modul în care evoluează industria auto chineză şi cea internaţională. BYD a înregistrat creşteri mari la numărul de maşini electrice vândute, însă cifrele cu adevărat excepţionale vin de la plug-in hibrizi. Iar asta înseamnă că BYD n-a putut depăşi Tesla nici în 2024 în a fi cel mai mare producător de maşini electrice din lume.
Mai exact, în întreg anul 2024, cei de la BYD au vândut 1.764.994 maşini electrice, ceea ce constituie o creştere de +12% faţă de anul 2023, când BYD raporta vânzări de 1.574.822 maşini electrice.
Astăzi mai devreme scriam că Tesla a vândut 1.789.226 maşini electrice în 2024, în scădere cu 1% faţă de 2023. Totuşi, chiar dacă Tesla a scăzut, celor de la BYD nu le-au ajuns 24.232 de maşini electrice vândute pentru a depăşi Tesla la vânzările anual de maşini electrice. Judecând după faptul că Tesla a scăzut, iar BYD a crescut, această detronare ar putea veni foarte curând.
Însă BYD vinde şi modele plug-in hibrizi, iar în ultimul an au fost lansate mai multe modele cu autonomie uriaşă, de până la 2.000 km şi mai mult, iar în ultimele luni tendinţa chineză e ca aceste modele să aibă 200-300 km autonomie pur electrică, substituind pentru o parte din public ideea de a cumpăra o maşină electrică fără motor adiţional cu combustie.
Astfel, BYD a vândut în 2024 un număr de 2.485.378 maşini plug-in hibride, fapt care constituie o creştere excepţională de +72,8% faţă de anul 2023! Există, deci, o tendinţă absolut clară de creştere a modelelor plug-in hibride în contextul acestor parametri tehnici noi pe care îi oferă chinezii.
Foto: BYD Qin L, model plug-in hibrid cu autonomie declarată de 2.100 km
Iar asta înseamnă că BYD a vândut cumulativ 4,25 milioane de maşini într-un singur an, sau 4,27 milioane dacă se iau în calcul şi autobuzele şi alte vehicule. Cu o asemenea cifră de vânzări, BYD are toate şansele să depăşească cifrele anuale ale celor de la Ford şi Honda, care abia urmează a fi publicate. Prin urmare, BYD şi-a făcut loc în liga aia de vârf a celor mai mari producători auto din lume. Şi asta chiar dacă majoritatea vânzărilor BYD încă se realizează în China, doar circa 500 mii de maşini fiind exportate în restul lumii.
Pe lângă asta, compania e şi unul din cei mai mari producători de baterii din lume, livrând bateriile sale inclusiv pentru maşinile altor mărci, precum Toyota, Nio şi chiar concurenţii de la Tesla.
De curând, noi am testat şi cel mai nou model BYD lansat în Europa, SUV-ul electric Sealion 7, conceput pentru a concura cu Tesla Model Y, iar testul video poate fi văzut aici.