Cadillac a lansat noul Lyriq-V electric, cel mai rapid model al mărcii creat vreodată, eclipsându-le şi pe cele legendare cu combustie
24 Ianuarie 2025, 10:29 Redacţia PiataAuto.md
Până de curând, dacă fanii erau întrebaţi despre cele mai puternice modele Cadillac create vreodată, de obicei aceştia indicau modelele cu indicele V în denumirea lor, iar modelul CT5-Blackwing era apogeul absolut de acolo, având o reţetă din aia clasică savuroasă, fiind aproape incredibil că un asemenea model a mai putut fi produs în zilele noastre, până de curând. Dar, aşa cum BMW are deja modele electrice pe care aplică emblema M, cum Mercedes are AMG-uri electrice, iar Audi RS-uri cu acelaşi tip de propulsie, şi Cadillac a lansat noul Lyriq-V, primul model electric al mărcii care primeşte litera V în denumirea sa. Mai mult ca atât, inginerii Cadillac au mers până acolo, încât să-i confere noului SUV electric o putere atât de mare, încât să-l transforme în cel mai rapid Cadillac de serie creat vreodată, mai rapid chiar şi decât CT5-V Blackwing!
Noul model electric are două electromotoare, câte unul pe fiecare punte, iar acestea livrează 615 CP în unităţi americane, echivalentul a 624 CP în unităţi europene. Cu o asemenea forţă şi dimensiuni relativ medii în ierarhia mărcii, noul model accelerează de la 0 la 60 mile/oră, sau 96 km/h, în doar 3,3 secunde! Nici un Cadillac de serie din istorie n-a atins vreodată cifre de acceleraţii atât de mici, întrucât CT5-V Blackwing avea 3,4 secunde la acest parametru.
Motoarele sunt alimentate de o baterie uriaşă, de 102 kWh, ceea ce face ca noul SUV de performanţă să cântărească tocmai 2.713 kg! Însă cei 624 CP şi 880 Nm pot menaja şi o asemenea greutate, cel puţin în acceleraţiile de linie dreaptă. Cu o asemenea greutate, e puţin probabil ca senzaţiile noului SUV electric să se apropie de cele ale lui CT5-Blackwing, sau acest model să trezească o admiraţie similară în rândul fanilor, chiar dacă e cu 0,1 secunde mai rapid.
Totuşi, inginerii Cadillac spun că au modificat suspensia pentru a-i reduce garda la sol şi a-i spori manevrabilitatea prin braţe modificate, bucşe ranforsate şi alte elemente menită să aducă o abordare în stil BMW, care menţionează de obicei aceleaşi modificări pentru modelele de vârf, numindu-le M Elasto kinematics.
De asemenea, noul model e dotat şi cu frâne performante Brembo. Deci tot se poate observa o străduinţă a inginerilor de a-i asigura noului model standarde tipice V.
Iar pe lângă asta, aceştia au creat şi un sistem de sonorizare a propulsiei, adică de imitare a unor sunete pe care le scoate maşina electrică, în lipsa unui V8 imens pe care-l avea CT5-V Blackwing. Aceştia spun că în crearea acestui sistem de sunet s-au inspirat şi de la bolidul lor din Le Mans, deci se promite o experienţă curioasă pentru el, mai plenară chiar decât renumitul sistem similar de pe Ioniq 5 N.
Puterea mai mare a noului Cadillac a mai rupt şi din autonomie faţă de versiunile obişnuite ale lui Lyriq. Noul Lyriq-V are o autonomie estimată la 459 km. Dar e un preţ oarecum acceptabil pentru satisfacţia de a avea cel mai rapid Cadillac produs vreodată. Mai ales că preţurile acestuia nu vor fi exagerat de mari, dacă e să comparăm cu SUV-uri electrice premium similare de la producătorii germani.
Noul Cadillac Lyriq-V va porni de la circa 80.000 dolari în SUA, ceea ce până şi în SUA îl face mai accesibil decât Tesla Model X Plaid.