Cel mai slab vândut model Toyota în Europa n-a fost Mirai în 2024, ci GR Supra, deşi e cel mai adorat de fani

17 Ianuarie 2025, 10:53
Redacţia PiataAuto.md
Toyota şi-a publicat de curând cifrele de vânzări de pe continentul europeană şi acestea sunt foarte bune, pe fundalul unei cereri tot mai mari pentru motorizările hibride şi încrederii publicului pentru aceste motorizări venite de la Toyota şi Lexus. Astfel, marca Toyota a avut un an record în 2024, cu 1.128.948 automobile vândute în Europa, la care se mai adaugă vânzările de 88.184 ale mărcii Lexus. Spre deosebire de alţi producători, japonezii de la Toyota au publicat şi cifrele de vânzări ale fiecărui model, iar acestea au relevat că cel mai slab vândut model în Europa nu a fost Mirai, aşa cum ar fi fost firesc pe fundalul unor probleme stringente din unele ţări cu staţiile de hidrogen şi preţul acestuia, ci a fost sportcar-ul Supra!
Spre exemplu, Toyota a vândut 24.465 exemplare are criticatului model electric bZ4X în Europa, iar cel mai bine vândut model a fost Yaris Cross, care a fost vândut în 204.797 exemplare.
Toyota Mirai, model care poate fi alimentat doar cu hidrogen, a fost vândut într-un număr de 533 de exemplare. E o cifră mică, dar e mai mare decât am fi aşteptat cu toţii, ştiind că în Norvegia, spre exemplu, au fost vândute doar 9 exemplare de Mirai în acest an şi 2 exemplare anul trecut. Există, însă, câteva ţări care au o infrastructură relativ acceptabilă de staţii de hidrogen, precum Germania, Olanda şi Franţa, iar Mirai pare să mai găsească oameni interesaţi pe acolo.
Ceea ce ne miră şi mai mult, însă, e cât de mici au fost vânzările modelelor sport Toyota în Europa în 2024. Toyota GR 86, spre exemplu, acel model cu tracţiune spate şi cu motor boxer dezvoltat cu Subaru, cu conceptul de a fi un sportcar accesibil, care să inspire tinerii, n-a adunat nici măcar 1.000 de exemplare vândute în Europa într-un an. Cifra de vânzări a fost de doar 920 maşini în 2024.
Toyota GR Supra a avut rezultate şi mai slabe, însă. GR Supra e acel model construit pe platforma lui BMW Z4, echipat cu motorul B58 de 6 cilindri în linie de la BMW, cu 3,0 litri, şi e un sportcar adorat de fani, chiar dacă are inginerie de origine BMW.
Dar în acest caz venerarea modelului din partea fanilor s-a tradus în vânzări de doar 442 de exemplare într-un an întreg, în întreaga Europă! Deci, sportcar-ul GR Supra a avut vânzări mai mici decât Toyota Mirai în Europa!
O explicaţie evidentă ar fi preţul relativ mare al acestei maşini, care începe de la puţin peste 68 mii euro în ţări precum România, dar există şi ţări unde preţul de start e de circa 75 mii. Pe lângă asta, ţări precum Olanda mai aplică şi o taxă adiţională pentru emisiile CO2 ale acestei maşini, care constituie aproape 18.000 euro, iar astfel preţul de start pentru Supra se apropie de 95 miii euro! Din cauza aceleiaşi taxe olandeze, şi BMW Z4 începe de la 94.200 euro, iar modele mai performante din gama BMW, precum M3, porneşte de la 144.841 euro pentru versiunea cu cutie manuală şi tracţiune spate şi de la 156.299 euro pentru versiunea de 530 CP cu cutie automată şi xDrive!
Cu asemenea taxare din unele ţări europene, nu e de mirare că toată dragostea fanilor pentru maşinile sport savuroase ajunge să se evaporeze şi vânzările reale ajung doar la unităţi ocazionale.
Iar astea fiind spuse, nu e de mirare că Toyota a anunţat a finalul anului 2024 şi o Final Edition, prin care îşi va lua adio în acest an şi va pleca în istorie.
0
5,878
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!