Francezii construiesc o navă cu inginerie fascinantă pentru croaziere arctice de lux, propulsată de vele metalice cu panouri fotovoltaice şi o mini hidrocentrală

13 Ianuarie 2025, 21:24
Redacţia PiataAuto.md
Francezii au demarat construcţia unei nave extraordinare prin conceptul şi ingineria sa, numită Captain Arctic. Ea e prevăzut pentru croaziere arctice de lux şi va fi propulsată preponderent de cinci vele metalice mari, care au şi panouri fotovoltaice integrate în ele, la care se mai adaugă şi o mini hidrocentrală.
Ideea acestei nave cu tot conceptul ei, îi aparţine lui Sophie Galvagnon, o exploratoare a regiunilor arctice, care a condus expediţii şi grupuri de croaziere pentru mai bine de 10 ani în zonele Arctice. Ea a observat cum au evoluat preferinţele oamenilor care-şi doresc experienţe supreme în asemenea regiuni, şi dacă anterior exista suspansul destinaţiei, în primul rând, acum oamenii preferă o experienţă supremă la bord şi în tot răstimpul de călătorie până la destinaţie, preferând să petreacă mai mult timp înaintând încet prin zone superbe, decât grăbindu-se să le traverseze mai repede.
Ea a reuşit să convină mai mulţi investitori că ideea şi conceptul său al unei navei la superlativ, concepută cu grijă faţă de mediu în acelaşi timp, prin parametri care contează cu adevărat, are o şansă mare la succes. Aşa a ajuns să fie proiectată Captain Arctic şi să fie fondată compania care o va opera, Selar.
Nava va avea 70 de metri lungime şi va oferi condiţii superbe pentru 36 de pasageri la bord, confortul cărora va fi asigurat de 24 de membri ai echipajului, de la căpitan şi marinari până la bucătari şi personal tipic hotelelor.
Bucătăria de la bord va fi una rafinată, şi va miza inclusiv pe prinderea peştelui proaspăt din ocean, acolo unde navighează Captain Arctic, pentru autenticitate deplină.
Nava îşi va produce propria apă de băut pe bază de osmoză inversă şi va avea un sistem ce exclude aruncarea oricărui deşeu în mediul ambiant. Toate deşeurile produse la bord vor fi prelucrate şi neutralizate înainte de a fi eliberate în mediul ambiant.
Foarte curios e faptul că noua navă va călători fără o rută fixă şi un program fix, luându-şi libertatea explorărilor şi savurării experienţei de la bord. Dacă cei de la bord vor dori să petreacă mai mult într-o zonă superbă a Arcticii, o vor putea face.
Iar pentru experienţe şi mai conectate cu mediul ambiant, vor exista caiace cu care pasagerii vor putea explora împrejurimile unde staţionează nava, eventual printre bucăţi de gheţari.
Nava a început a fi construită la un şantier naval de pe insula La Reunion, din apropierea continentului african, dar parte a Republicii Franceze. Ea ar urma să fie gata în 2026, în noiembrie 2026 urmând să aibă loc prima călătorie.
Ingineria din spatele propulsiei sale e la fel de fascinantă ca şi conceptul călătoriilor. Nava are 5 vele metalice retractabile de 35 de metri înălţime, ele putându-şi schimba unghiul pentru un efect aerodinamic maxim. Astfel, forţa principală de propulsie va veni de la ele, dar inginerii au fost şi mai inventivi de atât şi au integrat în construcţia lor panouri fotovoltaice de 2.000 metri pătraţi, care vor genera electricitate, iar nava va putea stoca acea electricitate în baterii de la bord.
Acea electricitate va alimenta necesităţile curente ale navei pentru confortul şi civilizaţia de la bord. Totodată ea poate fi folosită şi pentru propulsie pe baza motoarelor electrice de care dispune nava.
Pe lângă asta, motoarele electrice au loc şi de generatoare în stilul turbinelor reversibile de hidrocentrale, iar elicele din apă sunt de o formă care să favorizeze producţia de electricitate din mişcare mecanică. Altfel spus, când nava e propulsată de forţa vântului, aceste turbine din apă folosesc mişcarea pe care o are nava şi rezistenţa apei pentru a pune în mişcare generatoarele din interior, iar generatoarele îşi încarcă electricitatea produsă în baterii. Nu e chiar o inovaţie absolută în lumea navală, dar această navă e mult mai focusată spre a folosi turbinele sale din apă pentru producţia de electricitate datorită mişcării navei propulsate de vânt, decât de a folosi acele elice ca să propulseze ele nava.
Însă şi asta e posibil. Acele elice pot fi puse în mişcare de electricitatea din baterii sau de electricitatea produsă de un motor diesel de rezervă cu rol de generator adiţional, care va opera doar cu biodiesel produs din ulei vegetal. Iar încălzirea la bordul navei va fi asigurată de un sistem de încălzire pe bază de peleţi, aceştia fiind la rândul lor produşi doar din restul reciclate de lemn. Per total, nava va genera cu 90% mai puţine emisii decât o navă de talie comparabilă cu propulsie obişnuită. Iar experienţele sale de la bord vor fi cu siguranţă cu cel puţin 90% mai intense mai luxoase şi mai autentice decât orice alte nave de croazieră.
4
4,531
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!