Pentru prima dată în istorie, în 2024, Tesla a vândut mai multe automobile decât Audi
13 Ianuarie 2025, 18:01 Redacţia PiataAuto.md
Azi mai devreme scriam despre rezultatele de-a dreptul dezastruoase ale celor de la Audi pentru anul 2024, cu vânzări generale într-o scădere de 11,8%, până la doar 1.671.218 automobile de toate tipuri vândute anul trecut. La început de an scriam şi despre vânzările Tesla, şi ele înregistrând o scădere în 2024, pentru prima dată în ultimul deceniu, însă cu doar 1,07%. Iar asta a făcut ca în 2024, pentru prima dată în istorie, Tesla să vând mai multe automobile decât Audi!
Dacă Audi a vândut 1.671.218 automobile în 2024, atunci Tesla a vândut 1.789.226 automobile, diferenţa fiind uriaşă, de 118 mii exemplare!
Şi aici nu vorbim despre cifre în care să comparăm doar maşinile electrice ale celor de la Audi, ci de vânzările totale Audi, cu electrice, diesel, benzină şi hibrizi la un loc, comparate cu maşinile pur electrice ale celor de la Tesla.
Şi asta pentru că cifra de maşini electrice vândute de Audi în 2024 e derizorie prin comparaţie cu Tesla, ajungând la doar 164.000 de maşini, deci nici a 10-a parte din cât a vândut Tesla.
Mai mult ca atât, şi producătorul chinezesc BYD a vândut mai multe maşini electrice în 2024 decât toate vânzările Audi luate la un loc. La nivel general BYD e demult în faţă, dar în 2024, cu 1.764.994 maşini electrice vândute, BYD are cifre de electrice mai mari decât toate cifrele celor de la Audi.
E un moment de duş rece pentru Audi şi pentru germani în general. Or, un producător cu 100% maşini electrice în gamă, a ajuns la nivelul la care întrece deja producătorii premium germani, chiar dacă aceştia au o paletă diversă de motorizări. Şi exact asta se întâmplă şi în raport cu un producător chinez. Iar industria auto germană începe a vedea pierderea de teren despre care se tot vorbea în ultimii ani reflectată în cifre statistice şi schimbări de clasamente, locul liderilor în lume fiind luat de alţi producători şi alte ţări.
E un moment de tristă conştientizare, însă şi în interiorul industriei germane există dovezi că se poate şi altfel, or, BMW are creşteri semnificative la modelele electrice. Şi Audi a fost aparent un pioner în a lansa modele electrice, dar apoi greşelile drastice ale grupului VW cu softurile şi divizia Cariad, de sisteme mild hibrid problematice implementate pe modelele Audi, de rătăcire în strategia de modele, au dus la o perioadă de lipsă de lansări noi.
Acum, în 2024, Audi a lansat modele noi şi a făcut mişcări curajoase cu noua gamă A5 pur electrică. Marea întrebare e dacă aceste acţiuni vor putea să redreseze suficient de repede şi de mult compania germană. Însă situaţia de acum e una critică, iar Audi n-a fost de decenii întregi într-o asemenea criză de orientare şi relevanţă cum e acum, din păcate. E o criză atipică, în care piaţa e dificilă, dar nu e nicidecum într-o scădere atât de mare. Problema că în schimbarea preferinţelor acestei pieţe, pe care Audi le-a ratat sau a întârziat să le ţintească. Iar acum s-a produs acel moment greu de înghiţit pentru Audi şi pentru germani, când până şi Tesla sau BYD au depăşit Audi doar prin maşinile lor electrice. Mercedes nu e departe, iar anul viitor acelaşi lucru poate fi valabil şi pentru Mercedes.