Şeful Mercedes-AMG recunoaşte că C63S a pierdut semnificativ din clienţi din cauza trecerii la un motor cu 4 cilindri cu sistem hibrid

16 Ianuarie 2025, 21:06
Redacţia PiataAuto.md
Actuala generaţie, W206, a lui Mercedes C-Class are doar motoare cu 4 cilindri, renunţând chiar şi pentru Mercedes-AMG C63S la motorul V8 anterior de 4,0 litri în favoarea unui sistem plug-in hibrid sofisticat, cu un electromotor puternic, dar cu un motor cu combustie de doar 2,0 litri şi 4 cilindri. Întregul sistem de propulsie e mult mai puternic decât anterior şi e adevărat că în acceleraţiile de linie dreaptă acesta a reuşit să-şi învingă mai mulţi concurenţi, dar totuşi fanii nu sunt deloc fericiţi de acest model, pentru că la o maşină de performanţă mai contează şi emoţia în condus. Iar asta face ca vânzările acestui model să fie extrem de slabe, cu mult mai puţine decât ale predecesorului său. Până acum, Mercedes spunea că asta va fi doar temporar şi se declara convins că decizia a fost oricum una bună. Dar acum şeful Mercedes-AMG, Michael Schiebe, a recunoscut într-un interviu pentru publicaţia Car, că Mercedes-AMG C63S a pierdut semnificativ din clienţi din cauza trecerii la un motor cu 4 cilindri cu sistem hibrid, în locul celui V8.
Schiebe conduce divizia AMG din 2023, deci nu el a fost la cârma acesteia când a fost luată o asemenea decizie. Ba mai mult ca atât, zvonurile spun că până şi fostul şef AMG, Tobias Moers, a părăsit înflăcărat o întânire cu şefii când nu i-a putut convinge să nu pună un motor cu 4 cilindri pe acest model, ci să păstreze măcar unul cu 6 cilindri. Totuşi, decizia a fost luată până la urmă, într-o perioadă în care electrificarea industriei părea că a luat un ritm atât de intens, încât cine arunca un număr mai mare de cilindri în favoarea celor mai puternice electromotoare părea cel mai vizionar.
Cei de la Mercedes nu s-au lăsat convinşi de reacţiile negative ale fanilor când de-abia lansaseră ştiri că e posibil ca acest model AMG să treacă la 4 cilindri. Au crezut, probabil, că e o reticenţă tipică a fanilor mai puritani faţă de progres şi l-au lansat aşa. Şi au trebuit să treacă vreo doui ani buni deja de vânzări foarte slabe, ca aceştia să înţeleagă că e ceva greşit în această decizie, totuşi.
Şeful Mercedes-AMG nu recunoaşte nici acum, însă, că decizia a fost greşită, ci doar recunoaşte că ea a dus la o pierdere semnificativă de clienţi, în special „a celor ataşaţi profund de V8”. Michael Schiebe nu recunoaşte nici acum că maşina are o formulă de propulsie nepotrivită pentru scopul său primordial şi pentru menirea de a oferi plăcere în condus, ci spune că îi pare rău că cei de la Mercedes n-au explicat mai bine această tehnologie fanilor şi cumpărătorilor, dar şi oamenilor din showroom-uri, de la vânzări, ca ei la rândul lor să sune mai convingători pentru cumpărători.
„Am sărit prea departe în viitor cu această tehnologie”, spune şeful Mercedes-AMG. „Am eşuat să facem o primă impresie bună în rândul fanilor, chiar dacă produsul în sine e bun şi convingător, doar că fanii nu mai ajung să vrea să conducă maşina asta şi să îi dea şansa să-i convingă”, zice acesta întristat.
În cele din urmă, Michael Schiebe a recunoscut că tocmai cei mai loiali fani şi cumpărători de Mercedes-AMG nu agreează conceptul acestui sistem de propulsie pe Mercedes-AMG C63S. Şi tocmai ăsta e cel mai neinspirat lucru pe care-l poate face o marcă renumită, cu atât de mulţi fani şi cumpărători fideli — să le neglijeze preferinţele şi să lanseze un produs pe care aceştia îl văd în mod clar ca o blasfemie.
Doar că asta e una din provocările eterne ale lumii auto — acea limită fină între care inginerii pot face ceva neînţeles de către public, dar genial în esenţă şi acceptat ulterior, sau ceva care pare genial pentru ingineri, dar e perceput ca o mare involuţie de către fani, iar aceştia nu mai vor să cumpere acea maşină. Se pare că în acest caz publicul consideră că a avut loc varianta a doua, iar Mercedes abia începe să admită că asta ar putea fi probabil, în timp ce tot joacă pe alocuri rolul de geniu neînţeles.
2
28,485
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!