Un VW ID.7 Pro S electric a parcurs 941 km cu energia din baterii, fără reîncărcare, depăşind considerabil autonomia oficială, dar circulând cu viteză urbană
15 Ianuarie 2025, 17:36 Redacţia PiataAuto.md
Germanii de la VW anunţă o performanţă de excepţie a modelului electric ID.7 Pro S, un exemplar al căruia a reuşit să parcurgă 941 km cu energia din baterii, fără reîncărcare, depăşind considerabil autonomia oficială şi atingând un consum mediu extraordinar de mic în acest experiment.
Performanţa a fost stabilită pe circuitul Nardo din Italia, acolo unde cândva germanii de la Mercedes testau rezistenţa lui 190E în alergări continue şi unde mulţi alţi producători au marcat cifre istorice. Doar că, dacă în 1983, Mercedes 190E a parcurs 50.000 km în continuu, cu pauze doar pentru alimentare, cu o viteză medie de 247,94 km/h, timp de 201 ore, 39 minute şi 43 secunde, ţinând motorul în jur de 6,000 rpm constant, timpurile s-au schimbat între timp şi acum modelul electric al celor de la VW a condus atât de lent, încât probabil cea mai mare proocare a inginerilor a fost să nu adoarmă.
Foto: În 1983, Mercedes 190E a parcurs 50.000 km pe circuitul Nardo
Experimentul a fost organizat de VW, dar a fost supravegheat şi certificat de părţi terţe, pentru a avea veridicitatea deplină a cifrelor, care să nu poată fi pusă la îndoială.
Foto: Circuitul Nardo din Italia, văzut de sus
Maşina a fost un VW ID.7 Pro S, echipat cu o baterie de 86 kWh capacitate netă. Experimentul a avut loc în condiţii de iarnă din Italia, la temperaturi cuprinse între 5 şi 15 grade Celsius. Circuitul are 12,5 km lungime, iar maşina a circulat cu o viteză medie de doar... 29 km/h.
Cei de la VW explică viteza medie mică prin faptul că au vrut astfel de replice viteza urbană obişnuită din orele cu trafic intens în marele oraşe. Conform dezvoltatorului de sisteme de navigaţie TomTom, viteza medie variază între 22 km/h în oraşe precum Hamburg şi 31 km/h în Amsterdam.
Cu o viteză atât de mică, şi cu un electromotor AP550 de dezvoltare proprie a celor de la VW, modelul a reuşit să aibă un consum mult mai bun decât cifrele oficiale, cuprinse între 13,6 şi 16,2 kWh/100 km. De fapt, cifra de consum mediu obţinută de maşină în acest test a fost de doar 9,2 kWh/100 km, chiar dacă parcurgerea a 941 km a durat 33 ore şi 15 minute. Şi din câte se pare din imagini, climatizarea a fost oprită.
Asta înseamnă că autonomia oficială de 709 km a modelului a fost depăşită 32,7%, deci cu aproape o treime mai mult!
Şi întrucât VW are în istoria sa dezideratul de a crea maşini care consumă 1 litru/100 km, cifra de 9,2 kWh/100 km e echivalentă energetic cu un consum de 1,0 litri/100 km de diesel. Deci, eficienţa aia de vis tocmai a fost atinsă de un model electric VW de aproape 5 metri lungime, cu o putere de 286 CP la discreţia sa!