Un vietnamez proprietar de Porsche 911 Dakar a parcurs 33.000 km cu maşina sa în doar 75 zile, ajungând până în Mongolia
17 Ianuarie 2025, 12:43 Ilie Toma
Achiziţia unui Porsche 911 poate fi împlinirea unui vis suprem în viaţa multor pasionaţi auto. Dar atunci când ai visat întotdeauna să călătoreşti departe şi poate n-ai avut niciodată suficient timp şi acoperire financiară pentru a te rupe de la rutina zilnică, achiziţia unui Porsche 911 Dakar poate fi împlinirea simultană a acestor două visuri. Se pare că exact acesta e şi cazul unui vietnamez pe nume Nguyen Hoang Anh.
Nguyen e proprietarul unei companii de logistică şi după mulţi ani de muncă, în 2023 el şi-a împlinit un vis prin cumpărarea unui Porsche 911 Dakar, una din maşinile create dintr-o formidabilă nebunie a inginerilor şi designerilor, care s-a bucurat imediat de o cerere enormă din partea fanilor.
După doar câteva săptămâni de la achiziţia maşinii, vietnamezul a decis să pornească în călătoria vieţii lui, din Vietnam spre Mongolia, traversând deşertul Gobi. A pornit în călătoria sa toamna şi ştia că trebuie să menţină in ritm intens, deoarece iarna nu era departe şi apoi multe trasee ar fi devenit imposibile.
Spune că de la un anumit moment în viaţa sa, a devenit mai nerăbdător şi a început a-şi dori ca multe lucruri să se întâmple mai repede, fără amânări lungi. Asta l-a făcut să-şi comande rapid un Porsche 911 Dakar, unul din doar 2.500 exemplare produse în lume. Şi apoi tot asta l-a făcut să urce la volan şi să pornească în călătoria vieţii lui fără a o amâna poate pentru anul viitor, aşteptând din nou vara.
N-a modificat deloc maşina înainte de expediţia sa, pentru că ea e deja pregătită pentru toate. Şi-a luat, totuşi, şi doi prieteni la fel de entuziasmaţi cu el, unul cu un SUV şi altul cu un pick-up.
Au început prin a merge pe coastă mării, apoi îndreptându-se spre Laos, traversând această ţară prin peisaje superbe. Dar a fost doar încălzirea pentru adevăratele peisaje spectaculoase din deşertul Gobi.
Nu şi-au făcut o rută exactă, ci doar puncte de referinţă la traversări de frontieră şi oraşe pe care vor să le viziteze. În rest, şi-au lăsat libertatea de a înainta prin acele peisaje spontan.
Abia după traversarea în China au venit primele trasee departe de asfalt, iar vietnamezul spune că atunci a simţi adevăratul gust al călătoriei şi adevărata genialitate a acestei maşini. Mai degrabă corpul său, la 54 ani, putea obosi uneori de la intensitatea emoţiilor şi senzaţiilor, decât maşina să dea semne că ar vrea să fie lăsată mai molcom.
A ajuns şi pe renumitul drum montan Khunjerab Pass, considerat unul din cele mai frumoase din China, construit pe renumitul traseul Karakoram, cândva marte din drumul mătăsii. Sunt zeci de curbe la 180 grade, pe care le treci prin munţi pleşuvi şi nisipoşi, înconjuraţi de deşert, şi unde ajungi la altitudini de 4.700 metri!
Au urcat mai apoi şi spre nord, spre Mongolia, şi au traversat munţi cu mai multă vegetaţie. Au trecut şi mici vaduri de apă, şi zone împădurite, şi şi-au adunat experienţe şi amintiri pentru toată viaţa, spune vietnamezul.
Apoi au ajuns şi în Mongolia şi acolo au avut parte de prima problemă la maşină, dată de pietrele ascuţite, care au tăiat două anvelope. Au avut două de rezervă, aşa că maşina a putut înainta după asta.
Apoi au avut de înfruntat şi cea mai dificilă zonă, cu pietre mari, pe care Porsche 911 Dakar a avut dificultăţi din cauza gărzii la sol limitate. Dar dificultatea s-a manifestat în nevoie de a merge mai încet şi de a aborda fiecare nouă piatră cu atenţie. Şi până la urmă au traversat cu bine şi acea zonă.
S-au şi rătăcit prin Mongolia la un moment dat şi au trebuit să înainteze intuitiv vreo 20 km până când s-au putut orienta pe baza unor puncte de reper.
În Ulan Bator, a trebuit să meargă la un atelier pentru a-şi repara bara de protecţie spate, pe care o atinsese la traversarea unui vad în ziua anterioară, atingând nişte pietre. Mecanicul s-a dovedit a fi Vietnamez, iar maşina a fost reparată rapid acolo, în Mongolia, chiar dacă unii ar putea-o privi ca pe o maşină rară, de colecţie, care ar trebui păstrată doar în garaj. Acest vietnamez a ales, însă, să o pună la treabă plenar pentru experienţa vieţii lui.
Pe drumul înapoi au luat o rută mai estică şi au întâmpina zăpezi deja. Iar aceste experienţe au completat frumos toată călătoria.
A ajuns înapoi în capitala Vietnamului cu 33.000 km parcurşi în această călătorie. I-a luat 75 de zile pentru a face asta, dar au fost 75 de zile intense, cu savurarea fiecărei clipe, fie că a fost în mişcare, fie că a fost pe loc, absorbind priveliştile şi comunicarea cu oamenii.
După călătoria asta, inginerul Achim Lamparter, de la Porsche, cel care a dirijat proiectul nebunesc de creare a lui 911 Dakar, l-a invitat la sediul Porsche din Stuttgart-Zuffenhausen, ujnde cei doi au tot vorbit direct şi şi-au împărtăşit impresii. Asta înseamnă, probabil, aprecierea fanilor din partea inginerilor care au creat un produs şi din partea unui producător care ţine la fanii săi.
Iar vietnamezul Nguyen Hoang Anh spune că vrea ca următoarea călătorie cu Porsche-ul său să fie una în jurul lumii. Nu contează că maşina va aduna mulţi kilometri pe bord. Contează ce-i va oferi în schimb, trăiri care formează experienţele cele mai preţioase în viaţă.