Audi schimbă din nou sistemul de denumiri ale modelelor sale, renunţând la cifre separate pentru cele electrice şi inducând o nouă confuzie

4 Februarie 2025, 11:34
Redacţia PiataAuto.md
Audi schimbă din nou sistemul de denumiri pentru modelele sale, după ce a făcut-o deja de mai multe ori, atât la motorizări, cât şi la numele modelelor. În ultima sa iteraţie, sistemul prevedea că Audi a avea denumire alfanumerice cu cifre impare pentru motoarele cu combustie şi hibride şi cifre pare pentru cele electrice. Asta a făcut ca Audi A6 să fie lansat doar în motorizări electrice, iar Audi A4 să devină A5 odată cu noua generaţie. Doar că germanii şi-au dat seama că publicul, dar şi cumpărătorii de maşini, au devenit şi mai confuzi de acest sistem. Iar acum au decis că doar un A6 electric nu va putea genera suficiente vânzări şi au decis să lanseze şi unul cu combustie, care ar fi trebuit să se numească A7, probabil. Însă înainte de lansarea acestuia, Audi şi-a reconsiderat încă o dată denumirile şi anunţă acum că va aplica un nou sistem pentru numele modelelor sale.
Germanii spun că totul va fi mai simplu acum, cifra indicând poziţia ierarhică, raportată la dimensiunea şi segmentul maşinii. Aşa cum era şi în timpurile mai de demult, de fapt. Prin urmare, s-a renunţat la această distingere de numere pare şi impare pentru modele electrice şi cu combustie.
Doar că nu e totul atât de simplu. Modelele sunt mai multe la număr acum, şi Audi vrea totuşi să distingă cumva şi SUV-urile în gama sa, şi modelele electrice, dar şi pe cele care sunt şi SUV-uri, şi electrice. Iar aici începe adevărata confuzie nouă.
Denumirile modelelor or fi relativ mai simple, întrucât vor fi denumite cu A în faţă pentru modelele cu gardă la sol mai mică şi cu Q pentru SUV-uri, iar cu aceeaşi cifră or fi numite şi modelele electrice şi cele cu combustie — spre exemplu va exista şi un A6 electric şi un A6 cu combustie. La fel va fi şi cu Q5, sau Q6 spre exemplu.
Apoi, pentru a distinge tipul caroseriei, se va folosi în continuare Sedan, Avant sau Sportback pe lângă denumirile alfanumerice. Iar pentru a distinge şi tipul motorizării, se va folosi e-tron pentru electrice, TFSI e pentru modelele plug-in hibride, TFSI pentru cele cu combustie şi hibride şi TDI pentru cele diesel.
Astfel, dacă tot primul model care va folosi acest sistem nou va fi Audi A6, versiunea break diesel a acestuia ar trebui să aibă denumirea de A6 Avant TDI, iar Audi A7 ar trebui să nu mai fie un model separat, ci să devină A6 Sportback. La fel, modelul electric deja lansat va fi redenumit în A6 e-tron sau A6 Avant e-tron.
E evident că această decizie a fost luată din cauza confuziei create de sistemul anterior de denumiri, dar e la fel de evident că un Audi A6 cu combustie pur şi simplu nu ar mai fi trebuit să existe în planurile ideale ale celor de la Audi, de acum câţiva ani, care estimau că maşinile electrice vor ajunge să cuantifice atât de mult în vânzări, încât modelele de top vor trece la propulsie exclusiv electrică. Acum, dacă tot e nevoie de el, Audi s-a pomenit în faţa dilemei de a-l numi A7 şi de a pune punct unei istorii apreciate pentru modelul A7 de până acum sau de a regândi din nou tot sistemul şi de a încerca să mai reducă din această confuzie.
Iar noul sistem pare mai clar şi mai intuitiv la numele modelelor, însă va genera în continuare confuzii, poate chiar şi mai mari, la tipurile de motorizări şi riscă să dea impresia că modelele electrice sunt doar nişte paralele adaptate de pe aceleaşi platforme cu combustie, o imagine care e asociată de obicei cu o inginerie mai superficială. În cazul Audi nu e neapărat aşa, dar tocmai de asta spunem că etichetarea modelelor electrice ca simple motorizări riscă să dea anume o asemenea impresie, chiar dacă ingineria în esenţă va fi foarte diferită.
1
4,173
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!