Germanii de la MTM au restaurat un VW Golf Mk3 VR6 până la perfecţiune, insuflând performanţă modernă motorului de 6 cilindri
19 Februarie 2025, 15:40 Redacţia PiataAuto.md
VW Golf 3 a fost o maşină apreciată de mulţi pasionaţi auto la timpul său, dar ideea că cineva ar putea investi sume enorme în restaurarea unui exemplar e aproape de necrezut. Şi totuşi, Golf 3 a avut şi versiuni foarte speciale, probabil cea mai specială dintre ele fiind motorizarea VR6. Şi pentru un german acest model a fost atât de special, încât şi-a împlinit acum un vis din copilărie, când atelierul MTM din Germania a acceptat să-i restaureze un exemplar până la perfecţiune, insuflând totodată şi performanţă modernă motorului de 6 cilindri de sub capotă.
MTM sau Motoren Technik Mayer e unul din cele mai puţin cunoscute şi totodată pasionate şi pricepute ateliere în modificarea modelelor Audi şi periodic a altor modele din grupul VW. Noi i-am cunoscut pe cei de la MTM cu mulţi ani în urmă, când reuşisem să-i vizităm şi să testăm câte maşini modificate de ei până a performanţe demenţiale un Audi RS6 din generaţia C6, care fusese adus la 742 CP încă acum 10 ani, un Audi R8, un RS3 Sportback şi chiar un Audi A1 quattro din cele 333 produse de uzină, dar modificat de MTM în acel caz. Ceea ce făceau inginerii de la MTM şi până la ce profunzime mergeau în modificarea motoarelor era uluitor încă pe atunci.
Iar acum această abnegaţie s-a făcut văzută în acest proiect de restaurare a acestui exemplar de VW Golf Mk3 VR6. Germanul care i-a convins pe cei de la MTM s-o facă le-a spus că maşina asta îi aduce amintiri excepţionale din copilărie şi realizarea acestui proiect acum, când e adult, la un asemenea nivel, înseamnă şi îndeplinirea unui promisiuni pe care şi-a dat sie însuşi atunci când era copil.
Sub capota acestui Golf e cu motor de 6 cilindri în formă de V cu unghi atât de restrâns, încât cele două grupuri de cilindri folosesc acelaşi bloc şi aceeaşi chiulasă, asemenea unui motor cu cilindrii în linie. Această aranjare a făcut posibilă dezvoltarea de mai departe a motoarelor W, cu arhitectură W12 pe Audi şi Bentley şi cu arhitectură W16 pe Bugatti Veyron şi Chiron.
Pe Golf Mk3 acest motor 174 CP. Însă acum, cei de la MTM au fost lăsaţi de proprietarul acestui Golf să reinventeze lucrurile, iar motorul a primit o turbină şi multe componente interioara ranforsate. De fapt întregul motor clasic a fost reconstruit la standardele pe care le-ar aplica MTM la modificarea oricărei maşini moderne!
În rezultat, acest Golf VR6 dezvoltă acum 350 CP! Pe dinafară, doar culoarea verde foarte specială şi starea impecabilă a întregii maşini poate sugera că la maşina asta s-a lucrat cu mare dedicaţie. Dar nimic nu sugerează că ea ar dispune acum de 350 CP!
Cei de la MTM au instalat, însă, şi frâne performante, şi jante OZ Racing, iar pentru aderenţă superioară au montat şi anvelope Michelin Pilot Sport moderne.
În rest, majoritatea elementelor au fost păstrate în stare originală, fiind doar aduse la o condiţie impecabilă. Nici un bulon, nicio piuliţă, niciun centimetru de metal nu a fost omis de atenţia celor de la MTM, după cum o spun mândri chiar ei.
Aşa că acest Golf Mk3 VR6 este acum probabil cel mai fascinant exemplar din generaţia sa din lume!