O companie de transport din Suedia cu o istorie de 66 ani şi-a declarat falimentul, acuzând o calitate proastă a camioanelor moderne, care stau în service mai mult ca oricând
13 Februarie 2025, 19:41 Redacţia PiataAuto.md
O companie de transport din Suedia, pe nume Ivan Sundgrens Akeri, şi-a declarat falimentul după 66 ani de istorie, fiind una din cele mai vechi din industrie. Falimentul ei a completat un tablou general sumbru pentru companiile de transport din Suedia, care se plâng pe concurenţă neloială din partea companiilor din alte ţări europene, care le plătesc salarii mai mici şoferilor şi nu funcţionează cu contracte colective de muncă, precum cele suedeze. Dar în acest caz proprietarii companiei au acuzat calitatea tot mai proastă a camioanelor moderne, care stau în service mai multe decât au stat camioanele din toţi cei 66 de ani de istorie a companiei.
Compania Ivan Sundgrens Akeri îşi are sediul în Soderhamn şi a fost fondată în 1959 de către străbunicul actualului proprietar. Compania poartă şi azi numele străbunicului fondator, iar Lennart Sundgren, actualul proprietar şi administrator era reprezentantul celei de-a 4-a generaţii care o gestiona.
Acum, din păcate, a trebuit să ceară instanţei declararea de faliment, întrucât operează de mult timp în pierderi grave, şi spune că ar fi fost iresponsabil să continue astfel la nesfârşit. În pandemie, am avut mult de lucru, dar apoi a venit recesiunea pentru industria de tăiere şi prelucrare a lemnului, care ne-a afectat comenzile de transport a lemnului din zone forestiere. A spus acesta.
Preţurile pe piaţă pentru transportarea încărcăturilor sunt derizorii şi nu mai pot acoperi costurile, care au crescut dramatic în ultimii ani. — a mai adăugat compania în comunicatul său de anunţare a falimentului.
Dar pe lângă asta, aceeaşi companie a acuzat calitatea proastă a camioanelor moderne. Toţi au putut urmări cât de mult au crescut în ultimii ani preţurile la camioane şi la structurile adiţionale necesare transportării şi paradoxul e că aceste creşteri de preţuri nu reflectă o creştere de calitate, care a devenit tot mai proastă în ultimii ani., spune compania.
Deşi avem o flotă de camioane relativ noi, niciodată în istoria noastră de 66 de ani n-am avut situaţii ca cele din ultimii ani, cu un număr atât de mare de zile în care camioanele noastre au trebuie să stea în service, neproductive, fără a putea munci..
E o acuzaţia extrem de gravă pentru camioanele moderne, or, întotdeauna a existat o percepţie generală că aceste vehicule nu pot să-şi dezamăgească proprietarii cu probleme repetitive, care să le taie din zilele productive. Însă suedezii de la Ivan Sundgrens Akeri spun că anume asta le-a pus capac pe fundalul unei pieţe atât de dificile şi au decis că e mai înţelept să-şi declare falimentul acum şi să închidă compania cât timp pot plăti toate facturile din rezervele care le-au mai rămas, decât să ajunge să nu-şi poată onora aceste obligaţiuni şi să-i dezamăgească şi mai mult pe cei din jurul lor.
Compania avea 15 şoferi şi, din câte se pare, tot atâtea camioane. Toate imaginile companiei din ultimii ani înfăţişează doar camioane Scania, deci putem deduce că aceste acuzaţii de camioane problematice sunt adresate modelelor Scania.