Producătorii chinezi deja domină vânzările globale de maşini electrice şi plug-in hibride, cu o cotă de 76% ce le revine lor

27 Februarie 2025, 12:37
Redacţia PiataAuto.md
În ultimii ani am auzit cu toţii de foarte multe ori menţionându-se şi despre avansul tehnologic al producătorilor chinezi de maşini electrice, dar şi vânzările lor formidabile. BYD e menţionat adeseori ca fiind foarte aproape de a depăşi Tesla la vânzările de electrice la nivel global şi cel mai probabil în acest prim trimestru al anului 2025 această devansare va fi confirmată. De asemenea, chinezii fac paşi gigantici şi în zona maşinilor plug-in hibride, care au ajuns să aibă autonomii pur electrice de 200-350 km, comparabile cu electromobilele. Într-un asemenea context, despre maşinile electrificate chinezeşti se spune că ele vor ajunge să domine lumea, pe fundalul unor evoluţii mai lente ale producătorilor europeni şi japonezi. Ei bine, avem o veste în acest sens: această dominaţie e deja aici, or, producătorii chinezi au ajuns să cuantifice 76% din vânzările globale de maşini electrice şi plug-in hibride, arată datele publicate de agenţia RhoMotion.
Cota de piaţă a producătorilor de maşini chinezeşti e foarte variată în Europa, de la o ţară la alta, în unele ţări aceştia având vânzări de zeci de mii de maşini, iar în altele vânzând mult mai puţin. În Germania, spre exemplu, chinezii au vândut 23,1 mii maşini electrice şi plug-in hibride în 2024, cu o cotă de piaţă de 4% din piaţa maşinilor electrificate a acestei ţări. În Marea Britanie, chinezii au vândut 40 mii maşini, în Franţa — 23,2 mii, în Spania — 12,2 mii. Cota de piaţă a chinezilor pe pieţele europene ajunge la maxim 8% în Danemarca, 9% în Norvegia şi 10% în Spania, procentele fiind calculate din numărul total de maşini electrice şi hibride vândute în aceste ţări.
Deci, aparent chinezii au deocamdată un succes moderat în Europa. Doar că ei şi-au câştigat între timp cote imense de piaţă în alte ţări mari, cu populaţie mare, dar despre care se vorbeşte mai rar. În Brazilia, producătorii chinezi au o cotă de 82% din piaţa vehiculelor electrificate, în India — de 23%, în Mexic de 70%, iar în Thailanda de 77%! Acelaşi procent de 77% e valabil şi pentru Indonezia. Iar în Malaysia cota chinezilor e de 52%.
Foto: Cotele de piaţă ale producătorilor chinezi în domeniul maşinilor electrice şi pug-in hibride pe diverse pieţe. Sursa: RhoMotion

Această dominare e şi mai puternică în China, ţara care în cifre absolute e cea mai mare în materie de vânzări de maşini electrice şi chineze, iar producătorii locali domină, doar BYD ocupând 34,1% din piaţă de unul din singur. Producătorii occidentali rămân astfel a o cotă foarte mică pe piaţă a Chinei, Tesla fiind cea mai prezentă, însă având o cotă de piaţă de doar 6% în China.
Astfel, cota cotată globală de pe piaţa maşinilor electrice şi plug-in hibride a chinezilor ajunge la 76%, ceea ce înseamnă că 3 maşini din 4 vândute în lume cu un sistem de propulsie electric sau plug-in hibrid are emblema unui producător chinez pe ea!
Iar această dominaţie e şi mai incredibilă, dacă luăm în considerare că deocamdată chinezii au cotă de 0% pe piaţa SUA şi a Canadei, spre exemplu, iar în Europa, aşa cum spuneam mai sus, sunt deocamdată la o cotă relativ mică.
Aşadar, dominaţia producătorilor chinezi în acest segment nu mai e o chestie de viitor, ci de actualitate. Or, toţi ceilalţi producători din lume abia de ajung să totalizeze 24% împreună. Şi asta mai înseamnă că în timp ce mulţi alţi producători internaţionali tind să neglijeze unele pieţe mai emergente, chinezii nu le-au neglijat şi şi-au fortificat acolo cote imense de vânzări.
1
2,594
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!