Un exemplar Tesla Cybertruck condus autonom a lovit un stâlp, ratând o îngustare de benzi, iar proprietarul tot le mulţumeşte celor de la Tesla
11 Februarie 2025, 11:11 Redacţia PiataAuto.md
Un exemplar de Tesla Cybertruck din SUA, aparţinând unui proprietar pe nume Jonathan Challinger, a lovit frontal un stâlp de electricitate, în timp ce era condus autonom cu sistemul FSD în versiunea v13.2.4. activat,. Totul s-a întâmplat după ce maşina a ignorat o îngustare a drumului prin reducerea unei benzi şi a continuat să înainteze până când a lovit stâlpul din faţa sa.
Şoferul recunoaşte că nu era atent la drum, aşa cum ar fi trebuit, atât timp cât normele legale încă mai califică sistemul FSD ca unul de asistenţă, iar şoferul trebuie să urmărească ce se întâmplă şi să reacţioneze. Dar e cât se poate de clar că Tesla are o istorie lungă de a promova acest sistem ca un autopilot complet, apoi ca un sistem de condus autonom şi tot promite că tehnologia lor e doar la un mic pas de autonomia absolută.
Proprietarul acestui Cybertruck povesteşte că maşina a ignorat indicatorul de reducere a benzii şi chiar obstacolele fizice odată cu îngustarea acesteia, chiar dacă pe banda stângă alăturată nu se afla o altă maşină. Mai mult ca atât, maşina nici n-a încercat să încetinească până a dat cu faţa în acel pilon.
Şi cu toate astea, proprietarul mulţumeşte frenetic celor de la Tesla că au conceput cea mai bună siguranţă pasivă din lume, astfel încât el nu s-a ales cu nicio zgârietură. Faptul că multe alte maşini moderne şi-ar fi salvat oamenii de la bord la un impact similar la viteze urbane, nu pare să eclipseze ardoarea proprietarului prin care acesta consideră că siguranţa lui Cybertruck e cea mai bună din lume. Şi nici faptul că tot Cybertruck prin sistemele lui de condus a mers direct în stâlp nu pare să-l convingă că siguranţa pasivă bună e incompletă dacă cea activă eşuează în asemenea mod.
Mai mult ca atât, proprietarul spune că are şi imaginile video ale modului în care s-a produs acest accident, înregistrate de maşină, dar nu le va publica pentru că nu vrea să le dea apă la moară celor care critică Tesla.
Postarea sa de pe platforma X a fost inundată de mesaje prin care el e calificat drept unul din acei proprietari care ajuns să adore cu fanatism Tesla, fără a-şi pune câteva întrebări elementare şi fără a putea să critice unele tehnologii chiar şi atunci când acestea l-au dus direct într-un stâlp.
În acelaşi timp, partea admirabilă e că proprietarul îşi asumă totul vina pentru că a lăsat maşina să conducă singură. Doar că în faţa ei s-ar fi putut afla nu un stâlp, ci altceva sau cineva, şi urmările ar putut fi mult mai grave, mai ales că totul s-a produs într-o zonă apropiată de o şcoală.
Acest accident, însă, demonstrează că ultimele declaraţii ale lui Musk, care promitea că sistemul FSD va fi pregătit de un condus complet autonom în doar câteva luni, sunt încă departe de a avea substratul tehnologic să confirme asta. Or, dacă Tesla va ajunge să anunţe acest sistem drept unul capabil de condus autonom complet, care nu mai necesită intervenţia umană în supraveghere şi corectare, cazurile când maşinile vor fi lăsate de proprietari să conducă singure pe drumuri în timp ce ei îşi ocupă atenţia cu altceva pot deveni mult mai multe.