Un suedez care are patru Mercedes E-Class şi S-Class se plânge că trei din ele au aceeaşi problemă la sistemul de tratare cu AdBlue
8 Februarie 2025, 15:49 Redacţia PiataAuto.md
Un suedez, profund pasionat de marca Mercedes, care spune că a deţinut toată viaţa diverse modele ale acesteia, iar acum deţine 4 exemplare de E-Class şi S-Class, toate aproape noi, se plânge că din 4 maşini pe care le deţine, 3 au avut în ultima perioadă exact aceeaşi problemă la sistemul de tratare cu AdBlue. Suedezul a dorit să-şi păstreze anonimatul, dar acesta a discutat direct cu publicaţia suedeză Carup, relatându-le toate problemele maşinilor sale.
Poze simbol
Suedezul spune că toate maşinile sale sunt relativ noi, reuşind să parcurgă în jur de 5.500 km fiecare. Toate sunt modele de producţie curentă, ultimul din ele fiind un E-Class All Terrain.
Dar şi la această maşină, la o perioadă scurtă după începutul exploatării, a apărut pe bord aceeaşi eroare a sistemului de tratare cu AdBlue. Sistemul nu e unul nou nici pentru industrie, nici pentru Mercedes, fiind folosit pentru a trata gazele de eşapament cu acest component, pentru a neutraliza noxele. Maşinile echipate cu acest sistem au un rezervor separat de AdBlue, care trebuie alimentat de obicei la fiecare 7-10 mii km.
În cazul suedezului, trei dintre Mercedesurile sale noi au dat exact acelaşi rateu la acest sistem şi de fiecare dată problema identificată a fost aceeaşi. Pompa sistemului a ieşit din uz, iar ea e integrată în construcţia rezervorului de AdBlue. Odată ce ea se defectează, nu mai pompează lichidul AdBlue în sistem şi acesta clachează şi generează erori, de obicei interzicând în mod electronic condusul de mai departe. La toate cele 3 maşini defecte ale suedezului, din 4 pe care le are, problema a intervenit când maşinile aveau doar 3-5 mii km pe bord.
De fiecare dată am mers la service şi verdictul a fost că trebuie înlocuit întregul rezervor de AdBlue, întrucât pompa e integrată în el. Iar înlocuirea rezervorului se face printr-un proces laborios, care presupune şi demontări de piese de caroserie.
Mai mult ca atât, suedezul spune că service-ul oficial i-a refuzat reparaţia pe garanţie, punând totul pe seama companiei de asigurări, unde ar fi asigurate maşinile. Asigurarea a plătit aceste costuri, de circa 2.650 euro per maşină, însă în anul următor îi va creşte prima din cauza riscului sporit. Suedezul consideră că asemenea reparaţii trebuie plătite de producător, nu de compania de asigurare.
Fiind convins că 3 maşini din 4 cu aceeaşi problemă nu poate fi o coincidenţă, el a început să-şi întrebe şi vechii amici care au exemplare Mercedes mai noi dacă nu au probleme similare. A aflat că foarte mulţi dintre ei au întâmpinat exact aceeaşi defecţiune le maşinile lor. Ba chiar o rudă apropiată i-a spus că lucrează la un service, care şi-a făcut un stoc imens de asemenea rezervoare cu pompe de AdBlue, întrucât problema e foarte des întâlnită.
Acum suedezul e dezamăgit că Mercedes a putut admite o asemenea rată de defecte şi o asemenea scăpare de la calitatea lor legendară, cu care se mândrea cândva marca germană. A decis să facă publică această istorie, pentru că ar fi corect la producătorul să-şi repare greşeala, nu să o pună pe seama companiilor de asigurare, iar astfel indirect tot pe seama proprietarilor.