Volvo a lansat noul EX30 Cross Country, o versiune cu capacităţi sporite de trecere a SUV-ului electric EX30, cu un pleonasm în concept, dar curios în rezultat
10 Februarie 2025, 18:26 Redacţia PiataAuto.md
Volvo a lansat astăzi noul EX30 Cross Country, care e o versiune cu capacităţi sporite de trecere a SUV-ului electric EX30. Iar aici vine primul pleonasm în conceptualizarea acestui model, or, atunci când spunem SUV, deja se presupune că avem capacităţi sporite de trecere, iar ideea de Cross Country era folosită de obicei de Volvo la break-uri care erau transformate astfel în modele separate cu capacităţi sporite, pe care nu le aveau în formula iniţială. Timpurile sunt altele, însă, iar SUV-urile pot fi acum şi dedicate doar drumurilor asfaltate sau mediului urban, aşa că Volvo a decis că e nevoie de un nou model.
Noul model vine cu mai multe elemente de plastic în zona inferioară a caroseriei, de jur împrejur, şi cu o gardă la sol mai mare. Suedezii nu menţionează exact diferenţa, dar noi am dedus-o din înălţime — noul EX30 Cross Country are o înălţime totală de 1.567 mm, în timp ce un EX30 standard are 1.550 mm. Deci e vorba de 17 mm în plus.
Noul EX30 Cross Country va avea roţi mai mari şi va putea fi echipat opţional şi cu jante all-terrain, pentru a intra mai uşor în zone cu teren accidental.
Noul model electric va fi echipat standard cu tracţiune integrală, ceea ce înseamnă că din cele 3 combinaţii posibile de motor şi baterie de pe EX30 simplu a rămas doar cea de top, cu două motoare şi cu 428 CP în total!
Acest model va prinde prima sută în doar 3,7 secunde, deci va fi cu doar 0,1 secunde mai lent decât EX30 în aceeaşi motorizare, probabil din cauza jantelor mai mari şi a gărzii la sol diferite. Greutatea a rămas identică la ambele maşini cu aceeaşi motorizare, de 1.885 kg.
Volvo anunţă o autonomie de 427 km pentru noul model, cu un timp de încărcare de 26 minute de la 10% la 80% în baterie.
Modelul are şi scuturi de protecţie adiţională în zona inferioară, iar în interior s-au făcut mai multe modificări. Pe centru a apărut un tunel cu mai multe suporturi şi locuri de depozitare, la care se adaugă şi un soi de cutie centrală sub consolă.
Difuzoarele auto au fost scoase din uşi, pentru a face loc unor spaţii de depozitare mai mari, iar sunetul va fi redat de pe un sound bar integrat în planşa de bord.
Aşadar, deşi conceptualizarea acestui model are un soi de pleonasm în ea, până la urmă, rezultatul tot e curios şi interesant, iar în multe ţări nordice europene maşina va fi cu siguranţă îndrăgită. Şi Volvo face un pas absolut corect, folosind iscusit momentul în care EX30 a devenit un bestseller în multe ţări europene pentru a-i adăuga încă un model derivat şi a impulsiona şi mai mult vânzările. Până la urmă, tot Europa e cea care a adus Volvo acum într-o poziţie atât de bună la vânzări, iar suedezii au înţeles că trebuie să-şi alinte clienţii de aici cu şi mai multe opţiuni pe placul lor.